تور‌ها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند

تور‌ها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از جولان تور‌های غیرمجاز در فضای مجازی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز در کرمانشاه، گفت : همانطور که در همه صنوف فعالیت‌های غیرمجاز وجود دارد، در حوزه گردشگری هم شاهد فعالیت تور‌های گردشگری غیرمجاز هستیم که در شبکه‌های اجتماعی مجازی همچون اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و ... فعالیت می‌کنند.

او گفت : متاسفانه اهرم قانونی قوی برای اعمال نظارت روی این تور‌های غیرمجاز نداریم و تنها به استناد مصوبه‌ای که سال ۱۳۹۴ هیات وزیران داشته با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

معاون گردشگری استان افزود: طبق این مصوبه سازمان میراث فرهنگی با همکاری پلیس اماکن نیروی انتظامی با فعالیت‌های غیرمجاز تاسیسات گردشگری برخورد خواهد کرد.

او افزود: طی دوسال گذشته که شیوع بیماری کرونا را داشته ایم فعالیت‌ها واحد‌های مجاز گردشگری محدود شده، اما تور‌های غیرمجاز گردشگری کماکان و با شدت بیشتری فعالیت خود را ادامه می‌دهند که براین اساس شناسایی آن‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

صابر با بیان اینکه برای شناسایی این تور‌های گروهی غیرمجاز از فعالین گردشگری استان هم کمک خواسته ایم، ادامه داد: متاسفانه بعضا شاهدیم که حتی آریشگاه‌های زنانه و بوتیک‌ها هم اقدام به برگزاری تور‌های گردشگری در ایام کرونایی می‌کنند.

او افزود: علاوه براین در شبکه‌های اجتماعی هم تعداد پیج‌های زیادی وجود دارد که هربار با یکی از آن‌ها برخورد می‌کنیم و آن را می‌بندیم، اما به سرعت پیج دیگری جایگزین می‌شود.

معاون گردشگری استان ادامه داد: پس از شناسایی هر مکان و گروه غیرمجاز گردشگری سریعا مکاتبات لازم را با دادستان به منظور برخورد با آن‌ها داریم که در این رابطه از ۴۰ روز پیش تاکنون ۱۳۶ پیج تور غیرمجاز را شناسایی و به پلیس فتا معرفی کرده ایم.

او با بیان اینکه در کنار برخورد‌ها باید میزان آگاهی مردم را نیز بالا ببریم، افزود: اگر مردم ما اطلاع داشته باشند که استفاده از تور‌های غیرمجاز ممکن است چه عواقب و خطراتی برایشان به همراه داشته باشد، از آن استفاده نمی‌کنند.

صابر گفت: این نوع از تور‌های هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و درصورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به گردن نمی‌گیرد.

او گفت: از سوی دیگر در این تور‌ها هیچ راهنمای گردشگری وجود ندارد و گا‌ها به محض رسیدن به مقصد گردشگران را به حال خود رها می‌کنند.

معاون گردشگری استان افزود: تا جایی که می‌توانیم با کمک رسانه‌ها در تلاشیم تا مردم را آگاه کنیم که برای سفر رفتن فریب تبلیغات اغوا کننده تور‌های گردشگری غیرمجاز را نخورند .

ارسال نظر