شناسه خبر : 16386

اختصاصی چابک آنلاین؛

تبلیغات گسترده استارت آپ‌ها منجربه افزایش شناخت بیشتر ازبیمه شد/بیمه مرکزی به استارت آپ‌ها فرصت بدهد

تبلیغات گسترده استارت آپ‌ها منجربه افزایش شناخت بیشتر ازبیمه شد/بیمه مرکزی به استارت آپ‌ها فرصت بدهد

مدیرعامل استارت آپ هشتگ بیمه،اظهار کرد: برخی از استارت آپ‌ها همانند هشتگ بیمه، پلتفرم فروش نیستند و به نمایندگان، استارت آپ‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای سرویس‌های زیر ساختی ارائه می‌دهند و درحال حاضربا قطع فعالیت استارت آپ‌های فعال در فروش، سرویس‌های ما هم قطع شده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، بیمه مرکزی به تازگی،دربخشنامه ای درراستای الزامات مقرردرآئین نامه شورای عالی بیمه وهمچنین ارائه مهلت کافی به بازاریابان برخط (استارت آپ های بیمه ای) جهت اخذ مجوزهای مرتبط با فعالیت در صنعت بیمه، فعالیت استارت آپ های فاقد مجوز از بیمه مرکزی را غیر قانونی اعلام وتاکیدکرده که از اول تیرماه سالجاری هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم شرکت های بیمه ای و شبکه فروش با بازاریان بیمه ای برخط (استارت آپ‌ها) فاقد مجوز از بیمه مرکزی در تمامی رشته های بیمه ای ممنوع بوده است .

"ایمان عقیلی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: از ابتدا قانونی برای  ورود استارت آپ ها به صنعت بیمه وجود نداشت ومدعی شد که استارت اپ ها نوآوری درفروش را به صنعت بیمه وارد کردند.

وی،با اشاره به بیلبوردهای تبلیغاتی استارت اپ ها درسطح شهرافزود: تبلیغات گسترده استارت آپ ها منجربه افزایش شناخت بیشتر مردم از بیمه شد وهرکدام از استارت آپ ها تلاش کردند که در هر زمینه ای مصرف کننده خود را جذب کنند.

مدیرعامل استارت آپ هشتگ بیمه، خاطرنشان کردکه در اوایل تاسیس استارت اپ ها، برخی از شرکت های بیمه ای به این امر واکنش داشتند اما صنعت بیمه باید با نوآوری کنار بیاید.

عقیلی،معتقد است که هردوطرف این ماجرا حق دارند و بیمه مرکزی و استارت آپها باید با یکدیگر به تعامل برسند تا همه چیز روی ریل قرار گیرد.

وی،اذعان داشت که  بیمه مرکزی می تواند شرایطی را ایجاد کند و فرصت دیگری به استارت آپ ها بدهد تا این فضایی  که ایجاد شده از بین برود.

مدیرعامل استارت اپ هشتگ بیمه، گفت:  بیمه گذاران مسائل مابین اهالی صنعت را رصد می کنند و اینکه استارت آپ ها بعد از چندین سال کار کردن به صورت ناگهانی حذف شوند خود یک عدم اعتماد را نسبت به صنعت بیمه ایجاد می کند.

عقیلی، با بیان اینکه بیمه مرکزی فقط سمت شبکه فروش  وشرکت های بیمه ای را نگاه می کند،افزود: ای کاش کمی به سمت بیمه گذاران هم توجه می شد تا این تلاشی که چندین سال شده به صورت ناگهانی از بین نرود.

تمرکز صنعت بیمه برروی فروش است

مدیرعامل استارت آپ هشتگ بیمه، اظهارکرد: درحال حاضر بخشنامه بیمه مرکزی بدون مطالعه صادر شده به عنوان نمونه شرکت ما محصول دیگری را درحوزه خسارت طراحی می کند و نیاز به ای پی ای دارد ولی بیمه مرکزی اصرار دارد که باید ثبت نام کنیم درصورتیکه صدور مجوز مربوط به کارگزاری است و حوزه فعالیت ما فروش نیست.

عقیلی، گفت: درحال حاضر فقط پلتفرم های فروش دیده شده و حوزه های دیگر اصلا دیده نشده اند و استارت اپ هایی که به شرکت های بیمه ای و نمایندگان سرویس ارائه می دهند و کار فروش انجام نمی دهند دچار سردرگمی شده اند.

مدیرعامل شرکت هشتگ بیمه،با بیان اینکه براساس بخشنامه بیمه مرکزی می توان اینطور برآورد کرد که این الزامات برای پلتفرم هایی که فروش انجام می دهندالزامی است، گفت: استارت آپ هایی که سرویس های زیرساختی ارائه می دهند نمی دانند شامل این قانون می شوند یا خیر؟

وی، اظهارکرد: استارت اپ هشتگ بیمه زیرساختی درحوزه درمان ایجاد کرده وهر شرکتی که در زمینه درمان فروش می کند از این زیر ساخت استفاده می کند و با متوقف کردن فعالیت ما،این خدمات دچار مشکل خواهد شد.

 

ارسال نظر