شناسه خبر : 16005

تعداد بیمه شدگان خاص تامین اجتماعی چندنفر است ؟

تعداد بیمه شدگان خاص تامین اجتماعی چندنفر است ؟

براساس آخرین آمار مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی تا پایان اسفند ماه سال گذشته ۴۴ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۷۲ نفر در کشور تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، از مجموع جمعیت تحت پوشش این سازمان، ۳۷ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۶۹ نفر بیمه شده و ۷ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۲ نفر مستمری بگیر هستند.

از مجموع بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی تا پایان اسفند سال گذشته نیز، ۱۴ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۸۸ نفر در ردیف بیمه شده اصلی و ۲۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۲۸۱ نفر به عنوان بیمه شده تبعی قرار دارند.

بیمه شدگان اجباری با ۱۰ میلیون، ۷۸ هزار و ۷۳ نفر بیشترین تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی را تشکیل داده و بیمه شدگان خاص با ۴ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۴۰ نفر، مقرری بگیران بیمه بیکاری با ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر و بیمه شدگان توافقی با ۱۵۸ هزار و ۹۹۳ نفر دیگر گروه‌های بیمه شدگان اصلی این سازمان هستند.

در گروه های بیمه شدگان خاص، زنبورداران(۳ هزار نفر)، خادمین مساجد(۲۸ هزار و۶۱۰ نفر)، باربران(۴۲ هزار و ۵۶۵ نفر)، کارفرمایان صنفی(۱۴۲ هزار و۷۵۸ نفر)، بافندگان(۲۷۲ هزار و۶۳۳ نفر)، اختیاری(۷۲۳ هزار و ۸۶۷ نفر)، کارگران ساختمانی(۸۳۵ هزار و ۷۷۹ نفر)، رانندگان(۸۹۳ هزار و ۲۵۹ نفر) و حرف ومشاغل آزاد(یک میلیون و ۱۸۶ هزار و۶۶۱ نفر) قرار دارند.

همچنین، از مجموع مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این مدت، ۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۸۹۹ نفر آنها مستمری بگیر اصلی و ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۶۴۳ نفر مستمری بگیر تبعی هستند.

در گروه مستمری بگیران اصلی تامین اجتماعی می توان به ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۳۰۲ نفر بازنشسته و ۹۵۹ هزار  و ۸۶۰ نفر بازمانده و ۱۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر ازکارافتاده اشاره کرد.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی از جمله درمان قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

حسین امیری گنجه مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز ۲۹ اردیبهشت ماه گفته بود: تمام دانشجویان سراسر کشور هم برمبنای حداقل حقوق (۲میلیون و ۶۵۶هزار تومان) و با نرخ ۱۲درصد حق بیمه و پرداخت ۳۱۸ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های تامین اجتماعی قرار بگیرند.

 

ارسال نظر