شناسه خبر : 15938

۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفت

۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفت

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: میزان پوشش بیمه ای روستاییان در سال‌های اخیر افزایش یافته و تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی در کشور تحت پوشش این صندوق قرار گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی اخوان بهبهانی افزود:چشم‌انداز صندوق بر این است که هیچ روستایی در کشور فاقد بیمه نباشد و همگان بتوانند از مزایای این صندوق بهره‌مند بشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۴۰ هزار بیمه شده فعال روستایی در کشور وجود دارد گفت:۱۳۰ هزار پرونده مستمری بگیر هم در این صندوق تشکیل شده و در حال حاضر ۱۵۰ هزار مستمربگیر  هم از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

اخوان بهبهانی اظهار کرد : ۱۶ سال پیش ۱۴ صندوق بیمه در کشور فعال بود که حوزه‌های مختلف را پوشش می داد ولی روستاییان صندوقی برای تحت پوشش و بهره مندی از خدمات بیمه ای نداشتند و این صندوق با هدف بیمه جامعه روستایی و بهره‌مندی این قشر زحمتکش از خدمات صندوق راه اندازی شد که  پنج درصد حق بیمه را خود روستاییان و ۱۰ درصد دیگر را دولت بعنوان یارانه پرداخت می‌کند.

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه استان اردبیل از نظر پوشش بیمه روستاییان در جایگاه هشتم قرار دارد افزود:۲۲درصد روستاییان در این استان تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان پوشش بیمه ای به ۳۰ درصد برسد.

وی افزایش تعداد کارگزاری‌های بیمه  در کشور را یادآور شد و گفت:افزایش تعداد کارگزاری‌ها با هدف افزایش بیمه جامعه روستایی صورت می گیرد و مشوق‌هایی هم صندوق برای بیمه شدگان اعمال کرده است بطوریکه بمناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر و تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر ۱۶۰ نفر به زیارت مشهد مقدس  و ۱۶ بیمه شده جدید هم به عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

اخوان بهبهانی با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستاییان به عنوان یک پشتوانه برای جامعه هدف و گامی در جهت عدالت و رفع نابرابری‌های اجتماعی است افزود:اساس تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش است.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی روستائیان با هدف عبور از کمک های حمایتی به خدمات بیمه ای برای حفظ عزت خانواده ها و تأمین معیشت آنها تشکیل شده تا افراد دیگر نیاز به اثبات فقر خود نداشته باشند.

بر اساس سرشماری سال ۹۵ جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی ، کشاورزان ، روستاییان و عشایر استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر تعریف شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و ۳۶ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه‌ای هستند.

در حال حاضر ۶۵ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می‌کنند که ضریب پوشش بیمه‌ای در استان ۳۳ درصد و در کشور کمتر از ۲۲ درصد است.

استان اردبیل به طور متوسط ۱۱ درصد بیشتر از ضریب کشوری پوشش بیمه‌ای خود را انجام داده و ۱۲۰ هزار نفر در این استان هنوز از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند نیستند.

 

ارسال نظر