شناسه خبر : 15832

بیمه ایران یک باغ تاریخی را در کرمان مرمت و احیا می‌کند

بیمه ایران یک باغ تاریخی را در کرمان مرمت و احیا می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تفاهم‌نامه همکاری با بیمه ایران در زمینه مرمت و احیای باغ تاریخی این شرکت به مناسبت روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی منعقد شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون فعالی روز چهارشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان و شرکت سهامی بیمه ایران در زمینه مرمت و احیای باغ تاریخی و احداث پایانه خسارت بیمه ایران در کرمان با اشاره به اینکه باغ تاریخی بیمه ایران یک بنای ارزشی است که قابلیت ثبت را دارد افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در زمینه حفظ و مرمت، تهیه طرح محتوایی و مرمتی با بیمه ایران همکاری لازم را خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه همزمان با مرمت باغ تاریخی بیمه ایران، پیگیر ثبت ملی آن خواهیم بود.

وی با اشاره به تعداد آثار ثبت ملی و جهانی کرمان بیان کرد: این استان با همه داشته‌های تاریخی و فرهنگی، هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.

فعالی خاطرنشان کرد: با توجه به علاقمندی بیمه ایران به توسعه صنعت گردشگری، امیدواریم در مرمت و احیای دیگر بناهای تاریخی استان کرمان حضور این شرکت را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت سهامی بیمه ایران نیز گفت: این شرکت باغ تاریخی متعلق به شرکت بیمه را در کرمان را با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌ استان مرمت و احیا می‌کند.

مجید بختیاری افزود: مرکز پرداخت خسارت بیمه ایران در کرمان شایسته مردم این خطه نیست بنابراین زمینی که متعلق به این بیمه است بزودی به یک پایانه خسارت بیمه ایران تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به بناهای تاریخی که توسط بیمه ایران مرمت و احیا شده است تصریح کرد: در این زمین یک بنای تاریخی دارای ارزش وجود دارد که می تواند به یک مرکز گردشگری جذاب تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رعایت استانداردها و موازین میراث‌ فرهنگی در مرمت و احیای این باغ تاریخی مدنظر خواهد بود، گفت: این بنای تاریخی به شیوه‌ای احیا می‌شود که از آن برای برگزاری جلسات استانی و ملی استفاده شود.

بختیاری با تاکید بر اینکه مالکیت این باغ تاریخی متعلق به بیمه ایران است، تصریح کرد: بخشی از باغ که بنای تاریخی در آن قرار دارد ثبت ملی خواهد شد و مابقی آن به پایانه خسارت بیمه ایران مبدل خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمه ایران یکی از بنگاه‌های اقتصادی کشور است و با اشتیاق و علاقه این سرمایه‌گذاری را انجام می‌دهد زیرا به این اعتقاد دارد که گردشگری یک مزیت خوب برای بیمه ایران در بلندمدت است.

بختیاری خاطرنشان کرد: امیدواریم باغ تاریخی بیمه ایران با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، طبق معماری اصیل و زیست بومی کرمان احیا شود.

 

ارسال نظر