شناسه خبر : 15799

۱۰۰ درصد عملیات بیمه کشاورزی بر خط انجام می‌شود

۱۰۰ درصد عملیات بیمه کشاورزی بر خط انجام می‌شود

یک مقام مسئول گفت: پدیده گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در سطح جهان بیش از ۲۰۲ میلیارد دلار خسارت اقتصادی مرتبط با حوادث طبیعی وارد کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رامین امینی‌ زارع سخنگوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی، با اشاره به تاثیر پدیده تغییر اقلیم بر حوادث بخش کشاورزی اظهار کرد: پدیده گرمایش جهانی و تغییر اقلیم در سطح جهان بیش از ۲۰۲ میلیارد دلار خسارت اقتصادی مرتبط با حوادث طبیعی وارد کرده است.

او افزود: خسارت سرما در برخی محصولات باغی هر ۲۰ سال یک بار اتفاق می افتد و هم اکنون به هر ۲ سال یک بار در برخی محصولات باغی رسیده است.

امینی زارع از کاهش بارش در برخی نقاط خبر داد و گفت: در سال آبی جاری نزولات جوی در برخی نقاط کشور نسبت به دوره مشابه سال قبل به نصف رسیده است.

به گفته او، خطراتی نظیر خشکسالی، سیل و طغیان آب رودخانه ناشی از تغییر اقلیم منجر به ایجاد خسارت می‌شود‌.

این مقام مسئول با بیان اینکه خیلی از مراحل بیمه گذاران به صورت غیر حضوری انجام می‌شود، گفت: هم اکنون بیمه محصولات از طریق پورتال صندوق بیمه یا تماس تلفنی با کارگزاری که بیمه در اختیارشان قرار داده به صورت غیر حضوری اعلام خسارت می‌کنند و همواره ارزیابان متخصص امور ارزیابی را انجام می‌دهند.

سخنگوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد عملیات بیمه کشاورزی بر خط و در سامانه جامع بیمه کشاورزی انجام می‌شود و هیچ گونه تراکنش مالی خارج از سامانه جامع نیست.

طرح بیمه فراگیر گندم‌راهی برای ارتقای امنیت غذایی

این مقام مسئول با بیان اینکه بیمه فراگیر گندم تحولی بزرگ در تامین امنیت غذایی کشور است، گفت: با گسترش پوشش بیمه، کشاورزان در مقابل عوامل قهری مانند خشکسالی بیمه می‌شوند.

امینی زارع ادامه داد: شورای بین‌المللی غلات در گزارش پیش‌بینی ماهانه خود از بهبود چشم‌انداز برداشت گندم در سال زراعی جاری نسبت به پیش‌بینی قبلی خود خبر داد. در گزارش جدید این نهاد، پیش‌بینی بر سر میزان برداشت گندم اتحادیه اروپا بر اثر خشکسالی با کاهش و بدبینی روبه‌رو شده است؛ بنابراین با این مقدمه ضرورت تامین پوشش بیمه‌ای که آرامش خاطر تولیدکنندگان گندم را فراهم کند، یک رویکرد ضروری است.

او با تاکید بر بیمه اجباری بخش کشاورزی بیان کرد: الگوی بیمه اجباری در زمینه بیمه‌های طیور از جمله اجداد، تخم گذار، مادر گوشتی و بیمه دام که مصوبه اجباری مجلس است، در تمامی محصولات باید صورت گیرد تا در صورت بروز حادثه بتوانیم خسارت را پرداخت کنیم.

امینی زارع در پایان تصریح کرد: بیمه طیوری که در ایران اجرا می شود به عنوان یکی از الگوهای موفق در خصوص سایر محصولات راهبردی باید اجرا شود.

 

ارسال نظر