اختصاصی چابک آنلاین؛

دومحصول مهم بیمه‌ای برای صنعت نیروگاهی برق مقیاس کوچک نایاب است

دومحصول مهم بیمه‌ای برای صنعت نیروگاهی برق مقیاس کوچک نایاب است

رییس انجمن نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک، با بیان اینکه صنعت نیروگاهی، صنعتی با ریسک پایین است، افزود: بیمه نامه‌ای که صنعت نیروگاهی به آن نیاز دارد اما درصنعت بیمه وجود ندارد بیمه نامه "عدم النفع" است.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "احسان صدر"درگفت وگوباچابک آنلاین، گفت: نیروگاهها از بیمه نامه های مسئولیت، شکست ماشین آلات، آتش سوزی و حوادث استفاده می کنند .

وی،با بیان اینکه تعداد کمی ازنیروگاهها از بیمه نامه شکست ماشین آلات استفاده می کنند، افزود: نرخ های بیمه باید به شکلی باشد که نیروگاهها را تشویق به استفاده از بیمه نامه شکست ماشین آلات کند تا استقبال بیشترنیروگاهها را به دنبال داشته باشد.

رییس انجمن نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک، تصریح کرد:خریداراصلی محصولات صنعت نیروگاهی،دولت است وبه همین دلیل ریسک های تجاری کمی برای صنعت بیمه دارد.

وی،تعداد نیروگاههای برق مقیاس کوچک در سراسر کشور را بیش از 200 مورد برشمرد و گفت: حدود 75 درصد شرکت ها تحت پوشش انجمن هستند و توصیه انجمن این است که صنعت بیمه برروی بیمه نامه های سرمایه گذاری  کار کند.

صدر توضیح داد:بیمه نامه ای که اعضای انجمن درحال حاضر به آن نیاز دارند، بیمه سرمایه گذاری است یعنی سرمایه گذاران نیروگاهی،اصل موضوع سرمایه گذاری خودرا بیمه کنند و این بیمه نامه ای است که در تمام دنیا رایج است.

رییس انجمن نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک، اذعان داشت که بیمه نامه دیگری که صنعت نیروگاهی به آن نیاز دارد اما درصنعت بیمه وجود ندارد بیمه نامه عدم النفع است که درایران شکل نگرفته و برای خیلی از نیروگاهها مفید است.

صدر،با بیان اینکه  صنعت نیروگاهی صنعتی کشور دارای ریسک پایین است، افزود: استمرار فعالیت دراین صنعت اهمیت بالایی دارد و یکی از بخش هایی که مستعد کارکردن با شرکت های بیمه ای است وحاضر است هزینه کند اما جریانهای درآمدش حفظ شود.

 

ارسال نظر