شناسه خبر : 15785

اجرای بیمه تکمیلی انفرادی در قزوین کلید خورد

اجرای بیمه تکمیلی انفرادی در قزوین کلید خورد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: طرح بیمه تکمیلی انفرادی در استان با هدف کاهش هزینه های خانوارها اجرا می‌شود.

به گزارش چابک انلاین به نقل از ایرنا، مریم بیدخام روز دوشنبه در جلسه بررسی اتخاذ سازو کارهای لازم جهت اجرای طرح بیمه تکمیلی انفرادی در استان که با حضور مسوولان در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: بیمه تکمیلی درمان یکی از خدمات با اهمیت در راستای تحقق اهداف رفاه اجتماعی است که از مبانی و پشتوانه‌های قانونی ارزشمند در نظام قوانین بیمه‌ای کشور برخوردار است.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش مخاطرات و ریسک‌های تهدیدکننده سلامت در شرایط حاضر و به ویژه پیامدهای زیانبار ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، گسترش جامعه هدف و افزایش تعداد افراد تحت پوشش واقع در دهک‌های مختلف درآمدی می‌تواند گامی مهم درجهت تقویت نظام رفاه اجتماعی کشور و استطاعت پذیری فراگیر خدمات درمانی باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، توجه به سلامت اجتماعی و روانی مردم و تلاش در جهت ارتقاء شاخص‌های آن را از مهمترین وظایف مسوولان مربوطه دانست و گفت : دستگاه‌های اجرایی باید سازوکارهای مناسب برای ارتقاء سلامت اجتماعی و روانی مردم، خصوصاً در شرایط کنونی جامعه را فراهم کنند.

بیدخام تاکید کرد: یکی از موثرترین ابزاری که بوسیله آن بخشی از بار هزینه‌های درمانی از دوش افراد و سرپرست‌های خانوار برداشته می‌شود، بیمه‌های درمانی و خصوصاً بیمه‌های تکمیلی است که باید تلاش شود تا این مهم بیشترین سطح پوشش را در بین افراد و خانواده‌ها داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی آحاد جامعه تصریح کرد: افراد فاقد بیمه با ثبت کدملی خود و خانواده در دفاتر پیشخوان دولت، می‌توانند از دفترچه‌های بیمه سلامت بطور رایگان بهره‌مند شوند.

این مسوول اضافه کرد: علی‌رغم وجود این امکانات، متاسفانه اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفته و هنوز برخی از شهروندان از این خدمات محروم هستند و این درحالیست که بیمه سلامت همگانی برای ایرانی‌ها رایگان است.

وی عدم اطلاع رسانی کافی موضوع بیمه‌ها از مهمترین دلایل افراد فاقد بیمه برشمرد و اظهار کرد: ضروری است شرایط برخورداری از بیمه‌های مختلف به نحو مقتضی و از طریق دهیاری‌ها، رابطین شبکه بهداشت، سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه سلامت و اصحاب رسانه اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با اشاره به اهمیت بیمه‌های تکمیلی و تاکید بر الزام استفاده خانوارها، از نمایندگان بیمه‌های تکمیلی استان خواست تا موضوع بیمه تکمیلی انفرادی را به نحو مقتضی اطلاع رسانی کنند تا شهروندان بتوانند متناسب با ارائه طرح‌های پیشنهادی بیمه‌های تکمیلی انفرادی از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ضروری است که بیمارستان‌ها اطلاع‌رسانی و راهنمایی مناسب را برای مراجعان فاقد پوشش بیمه به ویژه اقشارمحروم جامعه جهت بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای فراهم شود.

 

  • ناشناس

    بیمه تکمیلی یه پول یامفت است که تقدیم بیمه میشود نه حق ویزیت ودارو عینک دندان سمعک هیچ چیز شامل نمیشود

ارسال نظر