شناسه خبر : 15773

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت بیمه نمی‌تواند استارت آپ‌ها را نادیده بگیرد

صنعت بیمه  نمی‌تواند استارت آپ‌ها را نادیده بگیرد

قائم مقام مدیرعامل شرکت بیمه سرمد،اظهارکرد: شبکه فروش سنتی صنعت بیمه باید یک پوست اندازی می کرد و این قدم را بیمه مرکزی با دادن کد رسمی به استارت آپ‌ها برداشت.

چابک آنلاین، بهاره تاجر باشی، "مهدی مهدوی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: اقبالی که صنعت بیمه درحوزه سرمایه گذاری به خصوص در بازار سرمایه از سال 98 تا نیمه اول 99 با آن روبرو بود نشان داد که عمده سودآوری شرکت ها در این بخش بوده و وزن سرمایه گذاری بسیار با اهمیت است.

وی اظهارکرد:عملیات بیمه گری حداکثر منافعی که می تواند برای شرکت ها و سهامداران ایجاد کند بین 5 تا 8 درصد است وحتی گاهی هم  می تواند منفی  باشد.

دبیرهیات مدیره شرکت بیمه سرمد با بیان اینکه عمده برنامه شرکت های بیمه ای باید درحوزه سرمایه گذاری و متنوع سازی باشد، افزود: اتفاقات یکی دوسال اخیر نشان داده که این حوزه چقدر حائز اهمیت است و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

مهدوی با اشاره به زیان ده بودن رشته های درمان و شخص ثالث، ادامه داد: درحال حاضر بیمه نامه های آتش سوزی هم با نرخ های پایینی به فروش می رسد و این هنر شرکت های  بیمه  ای است که درپایان سال شرکت بتواند تراز مثبت از خود نشان دهد.

وی، با اشاره به آیین نامه 97 سرمایه گذاری، گفت: دراین آیین نامه به متنوع سازی سرمایه گذاری اشاره شده  و شرکت ها باید در طرح های مشارکتی،ساختمانی و بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت بیمه سرمد،خاطرنشان کرد که شرکت های بیمه ای می توانند در قالب صنعت بیمه با یکدیگر مشارکت داشته باشند و از ظرفیت هایی که خود به تنهایی ندارند استفاده کرده و دربرخی از طرح ها به صورت مشارکتی فعالیت کنند.

مهدوی با اشاره به تبلیغات استارت آپ ها، تصریح کرد: قطعا خطاهایی وجود خواهد داشت و اتفاقاتی خواهد افتاد که با مذاق صنعت بیمه سازگاری چندانی نداشته باشد ولی گریزی نیست که صنعت بیمه بخواهد استارت آپ ها را نادیده بگیرد.

وی بیان کرد: این بازار بازیگران خود را دارد و با توجه به پرتفویی که الان وجود دارد و دامپینگ قیمت، بازی دراین حوزه سخت است.

مهدوی اذعان داشت که، موضوع جدیدی که نباید از آن غافل ماند و هنوز به مرحله ظهور نرسیده و آرام آرام خود را نشان می دهد تولید محصولات جدید بر پایه تکنولوژی است که در خرده فروشی می تواند نقش آفرینی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این بخش نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت: شاید درحال حاضر عایدی برای شرکت ها نداشته باشد ولی دربلند مدت کسی برنده است که در این بخش یک قدم جلوتر از بقیه باشد.

 

ارسال نظر