شناسه خبر : 15687

آمارمعلمان مبتلا به کرونا در اختیار بیمه آتیه سازان حافظ است

آمارمعلمان مبتلا به کرونا در اختیار بیمه آتیه سازان حافظ است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران کرونا تلاش کردیم، معلمانِ مبتلا با آسایش خاطر به بیمارستان مراجعه کنند و دیگر نگران هزینه‌ها نباشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، «علی الهیار ترکمن» معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش درباره شناسایی معلمان مبتلا به کرونا اظهار داشت: ما واحد درمانی مستقلی نداریم که بتوانیم آن را به بیماران کرونا اختصاص دهیم و صرفا فرهنگیان را در آن بخش پذیرش می‌کنیم. طی صحبت‌هایی که با شرکت آتیه سازان حافظ داشتیم، آن‌ها مجری طرح تکمیلی بیمه آموزش و پرورش هستند و ما به این شرکت تاکید کردیم اگر هر معلمی به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد؛ پرداخت هزینه‌های آن معلم باید با اولویت در دستور کار این شرکت قرار بگیرد و کار معلمان را دنبال کنند.

اللهیار در پاسخ به این سوال که تاکنون چند نفر از فرهنگیان به کرونا مبتلا شده‌اند؟ گفت: در حال حاضر آماری مبنی بر اینکه چند نفر از معلمان در کل کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و در بیمارستان‌های مختلف بستری هستند نداریم. این آمار در اختیار شرکت آتیه سازان حافظ است آن هم به شرطی که معلم مدارک خود را ارائه کرده تا هزینه‌های درمانی برای کرونا را پس بگیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به طور کلی در این مدت تمرکز ما بر سیاست گذاری‌هایی بوده که از معلمان در شرایط کرونا حمایت کند. در واقع تلاش کردیم اگر معلمی در زمان کرونا بیمار شود و به بیمارستان مراجعه کرد دیگر نگران هزینه‌ها نباشد.

وی بیان کرد: بسیاری از شرکت‌های بیمه طرح‌هایی را برای مبتلایان به کرونا در نظر گرفته‌اند، بر همین اساس ما تعرفه‌هایی را مشخص کردیم که باید در اولویت قرار بگیرد و از معلم در زمان ابتلا به کرونا حمایت شود تا اگر معلمان در استان‌های مختلف به بیمارستان‌های متعدد مراجعه کردند، نگرانی نداشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که اما همچنان برخی معلمان از  عدم همراهی آموزش و پرورش در زمان ابتلا به کرونا گلایه دارند، گفت: حمایت ما صرفا از طریق بیمه‌های تکمیلی است که هم تعرفه‌ها و هم هزینه‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته در فضای مجازی معلمی را دیدیم که در حالی که در روی تخت بیمارستان بود، اعلام کرد آموزش و پرورش حمایتی از او نکرده است. این موضوع بلافاصله از طرق شرکت آتیه سازان حافظ مورد پیگیری قرار گرفت. سپس با این معلم ارتباط برقرار شد و جالب این بود که در زمان انتشار فیلم، آن معلم هزینه‌های درمانی خود را به شرکت بیمه ارائه نکرده بود، یعنی هنوز بستری و دوره نقاهت سپری نشده بود، اما طی پیگیری‌های انجام شده شرکت آتیه سازان حافظ هزینه‌ها را به معلم پرداخت کرد.

اللهیار ترکمن ادامه داد: اگر موردی دراین زمینه باشد دقیق‌تر باید به ما اعلام شود؛ زیرا ما آمادگی بررسی کامل موضوع را داریم. ما با شرکت آتیه سازان حافظ تفاهم کردیم که از معلمان‌مان حمایت همه جانبه داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پروش گفت: فرهنگیان هر جا که احساس شود این تعهد به خوبی انجام نمی‌گیرد به ما منعکس کنند تا ما به مساله ورود کنیم که مشکلی برای فرهنگیان در این زمینه وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آماری در خصوص پوشش معلمان مبتلا به کرونا به شما ارائه شده است؟ گفت: طی جلسه‌ای که ما با شرکت آتیه سازان حافظ داشتیم، آن‌ها به ما اعلام کردند تا دی ماه گذشته حدود ۸۰ پرونده داشتند که به صورت کامل هزینه آن‌ها پرداخت شده است، اما برای اینکه بتوانیم خبر دقیق‌تری بدهیم، باید اول تعداد کل مبتلایان را آمارگیری کنیم و ببینیم چه روندی طی شده است.

اللهیار خاطرنشان کرد: من این اطمینان را می‌دهم هر معلمی که اسناد هزینه‌های مربوط به بیماری کرونا را به شرکت آتیه سازان داده باشد، آن‌ها این هزینه را کامل پرداخت خواهند کرد.

معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا آماری از معلمان فوت شده بر اثر کرونا دارید یا خیر؟ گفت: در زمینه فوت معلمان آماری به آموزش و پروش داده نمی‌شود.

 

ارسال نظر