شناسه خبر : 15675

دانشجویان دکتری تخصصی بیمه تامین اجتماعی خواهند داشت

دانشجویان دکتری تخصصی بیمه تامین اجتماعی خواهند داشت

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: پرداخت کمک هزینه تحصیلی است که با آن بتوانیم مشکل دانشجویان را برطرف کنیم چون دانشجویان دستیاری و دکترا جز سرمایه‌های کشور و جزوه آینده‌های نظام سلامت هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، «بهروز رحیمی» رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در نشست خبری روز دوشنبه، با اشاره به شرایط سخت رزیدنت‌ها بیان کرد: از یک سال و نیم پیش وزارت بهداشت یک برنامه در رابطه با پرداخت‌های حوزه دستیاری پزشکی شروع کرد که تقریباً این بخش در صندوق‌ رفاه دوره‌های قبل مخفی مانده بود و در دوره‌های تحصیلی تکمیلی کار خیلی خاصی برای دانشجویان رزیدنتی نداشتیم.

وی با بیان اینکه یک الگوی چهارگانه در این خصوص وجود دارد، ادامه داد: براساس این الگوی چهارگانه بحث پرداخت وام که از سال قبل شروع شد، امسال نیز احتمالا با مبلغی بیشتر انجام خواهد شد، همچنین بیمه تکمیلی برای دانشجویان دکتری تخصصی و بیمه تامین اجتماعی را خواهیم داشت،‌ در همین راستا در دو روز گذشته با روسای دانشگاه‌ها مکاتباتی داشتیم تا دانشجویان در سامانه صندوق رفاه برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند.

رحیمی افزود: برنامه‌ دیگری که در نظر داریم، پرداخت کمک هزینه تحصیلی است که با آن بتوانیم مشکل دانشجویان را برطرف کنیم چراکه دانشجویان دستیاری و دکترا جز سرمایه‌های کشور و آینده‌های نظام سلامت هستند و همیشه نگاه نظام سلامت به آنها نگاه نخبه‌ای است و باید متناسب با جایگاهشان با آنها برخورد شود.

وی ادامه داد: از ۲۰ هزار دانشجوی رشته‌های تخصصی و دستیاری رزیدنتی، ۴۳ درصد را آقایان و ۵۷ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و نکته قابل توجه این است که ۶۲ درصد از آنها مجرد و ۳۸ درصد متاهل هستند که با توجه به رده سنی آنها نیاز به کار بیشتری در این زمینه است.

رحیمی گفت: به طور کلی ۲۰ درصد دانشجویان بین ۲۵ تا ۳۰ سال هستند و ۴۹ درصد آنها بین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند و مابقی بالای ۳۵ سال هستند و نیاز است تا وزارت بهداشت حمایت‌های بسیار زیادی از آنها داشته باشد.

رحیمی با اشاره به وام مسکن برای دانشجویان، ادامه داد: در مورد وام‌های ودیعه مسکن دانشجویان علوم پزشکی باید به این موضوع اشاره کرد که در سال جاری به دو برابر افزایش یافته است و تمامی وام‌های دانشجویی در سال جاری رشد ۸۰ درصدی داشته است.

رییس صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در مورد وضعیت خوابگاه‌های متاهلی ما مطابق قانون و مقرارت مجلس باید توجه به دانشجویان کم بضاعت را در دستور کار داشته باشیم، از همین رو توجه به زیر ساخت‌ها جزو اولویت‌ها بوده و توجه به این موضوعات باید در دستور کار قرار بگیرد.

 

ارسال نظر