شناسه خبر : 15674

بیمه تولید کالاهای اساسی اجباری می‌شود

بیمه تولید کالاهای اساسی اجباری می‌شود

ناظر مجلس در شورای عالی آب کشور از اجباری شدن بیمه تولید کالاهای اساسی در قالب طرح ارتقاع امنیت غذایی و رفع موانع زادیی تولید خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، پرویز اوسطی با تاکید بر اینکه خشکسالی سالجاری جزو سه خشکسالی سخت در 50 سال اخیر است، اظهار کرد: خشکسالی‌های اخیر مانند ترسالی‌های که اتفاق افتاد نشانه‌های از تغییرات اقلیم است.

وی ادامه داد: آخرین گزارش سازمان هواشناسی حاکی از کاهش 37 تا 40 درصدی میانگین بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اوسطی با بیان اینکه نیازمند مدیریت بحران هوشمند و متفاوت در سالجاری هستیم، افزود: لازم است سازمان مدیریت بحران همراه با وزارتخانه‌های وظیفه‌مند در حوزه تولید محصولات کشاورزی مانند؛ وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو هر چه سریع‌تر گزارش‌ها، برنامه‌ها و کارهای که باید انجام دهند را آماده و برای اجرایی شدن ارائه دهند.

وی افزود: آمار و اطلاعات آخرین وضعیت تولید، خسارت و جمع‌بندی آن‌ها و راهکارهای کارشناسی برای کاهش خسارات مواردی هستند که انتظار می‌رود در گزارش و برنامه سازمان مدریرت بحران و وزارتخانه‌های متولی باشد.

به گفته ناظر مجلس در شورای عالی آب کشور؛ مجلس نیز وظایفی برای گذر از بحران خشکسالی دارد که طرح ارتقاع امنیت غذایی و رفع موانع تولید در راستای اجرا این وظیفه است.

وی تصریح کرد: این طرح در دستور کار مجلس قرار گرفته و با شروع به کار مجلس، در صحن علنی مطرح خواهد شد.

اوسطی با تاکید بر اهمیت بیمه برای حمایت از بخش کشاورزی از اجباری شدن بیمه کالاهای اساسی در قالب طرح ارتقاع امنیت غذایی و رفع موانع تولید خبر داد.

نماینده قروه و دهگلان در توضیح بیشتر بیمه مذکور، گفت: این شکل از حمایت برای اولین بار در حوزه تولید کالاهای اساسی و استراتژیک انجام می‌شود و سهم عمده بیمه کالای اساسی بر عهده دولت گذاشته شده است و تولید کننده سهم کمتری در پرداخت آن دارد تا در زمان خسارت  و بحران حمایت مناسب از تولیدکننده انجام شود.

اوسطی یادآور شد: ضمن اینکه پیش از این مجلس 3 هزار میلیارد تومان اعتبار به بیمه محصولات کشاورزی در جهت حمایت از کشاورزان تخصیص داده است.

 

ارسال نظر