شناسه خبر : 15362

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های جوانتر بیمه‌ای با ورود به بازار سرمایه درآمد خوبی کسب کردند

شرکت‌های جوانتر بیمه‌ای با ورود به بازار سرمایه درآمد  خوبی کسب کردند

یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، معتقد است که پس از ورود شرکت‌های بیمه جدید با توجه به تحرکاتی که در سندیکای بیمه‌گران وجود دارد این تشکل می‌تواند همگرایی را بین شرکت‌های بیمه ایجاد کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "فرشید پورکاویان"، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین،ورود بازیگران جدید در حوزه بیمه‌گری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مشروط به آنکه همزمان با ورود آن‌ها فکرها و حرکت‌های جدید برای ایجاد بازارهای نو و تصرف بازارهای جدید باشد و فقط افزایش تعداد شرکت‌ها و تقسیم همین بازار بیمه‌ای موجود نباشد.

وی، افزود: بازار رقابتی صنعت بیمه که با ورود بازیگران جدید ممکن است شکل بگیرد اگر که با نظارت کامل بیمه مرکزی همراه باشد به همکاری و همگرایی بیشتر بین شرکت‌های بیمه کمک می‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، عنوان کرد: شرکت بیمه جدید یعنی فکر و حرکت جدید اما تجربه قبل خیلی نگاه مثبتی را ایجاد نمی‌کند که شرکت‌های قدیمی‌تر این شرکت‌های جدید را خیلی با خوشرویی پذیرا باشند.

پورکاویان، ادامه داد: اما با نقشی که به‌خصوص سندیکای بیمه‌گران می‌تواند ایفا کند و با توجه به تحرکاتی که در سندیکا است امید است که بتواند این همگرایی را بین شرکت‌های بیمه ایجاد کند.

به گفته این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، در شرایط فعلی و در مواجه با ریسک‌های بزرگی که در صنعت وجود دارد شرکت‌های بیمه می‌توانند مکمل یکدیگر باشند.

پورکاویان، در خصوص حرکت شرکت‌های بیمه جوانتر صنعت بیمه در بخش سرمایه‌گذاری و سودهای قابل توجه این شرکت‌ها در مقایسه با شرکت‌های قدیمی‌تر گفت: این مساله بیشتر استفاده از وضعیت روز بازار سرمایه بوده و چون شرکت‌های بیمه جدید در این حوزه بیشتر کار کرده بودند به بازار بورس ورود کردند و توانستند یک رشد مقطعی در سرمایه‌گذاری و درآمد داشته باشند.

وی، گفت: نیمی از سال 1399 بازار سرمایه در وضعیت خوبی قرار داشت و بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های در آن برنامه و استراتژی مشخصی نبوده و هنوز مشخص نیست در سال 1400 هم چه اتفاقی در بازار سرمایه بیافتد.

پورکاویان، تاکید کرد: در بیمه‌گری نمی‌توان مقطعی و لحظه‌ای کار کرد چراکه 2 تا 3 سال بعد می‌توان عملکرد شرکت‌های بیمه جدید را بررسی کرد که آیا واقعا با برنامه ریزی وارد این بازار سرمایه شدند و یا از حبابی که ایجاد شده بود استفاده کردند.

وی، در واکنش به این پرسش که "در سال 99 حرفه‌ای ترین شرکت بیمه در زمینه سوددهی و تمرکز بر قوانین جاری صنعت بیمه کدام شرکت بوده است." گفت: برای متوجه شدن این موضوع نیاز است که عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را بررسی کرد چراکه معیارهای مختلفی برای ارزیابی وجود دارد. 

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، در خصوص عملکرد شرکت متبوع خود در بازار سرمایه گفت: ورود به بازار سرمایه خیلی هیجانی نبوده و همیشه با یک احتیاط و دوراندیشی حرکت کرده ایم و اینگونه نبوده که  برای ورود به هر حوزه ای به خصوص بورس تحت تاثیر هیجانات بازار، سرمایه‌های زیادی را وارد این بازار کنیم.

پورکاویان، اضافه کرد: در شرکت بیمه اتکایی امین چه در حوزه بیمه‌گری و چه در حوزه سرمایه‌گذاری با تدبیر و احتیاط رفتار شده  و بعید می دانم که در سال 1400 هم مشکل و یا چالشی در این زمینه داشته باشیم.

 

ارسال نظر