اختصاصی چابک‌آنلاین؛

بیمه مرکزی عهده دار خلق ایده و نو آوری در صنعت بیمه نیست

بیمه مرکزی عهده دار خلق ایده و نو آوری در صنعت بیمه نیست

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، با بیان اینکه، بیمه مرکزی در جایگاه حاکمیتی و نظارتی باید تسهیل‌گر عرضه محصولات نوین در عرصه صنعت باشد، افزود: بیمه مرکزی نباید در این حوزه ورود کند مگر آنکه در تعامل با سندیکای بیمه گران ایران و شرکت‌های بیمه‌گر براساس نیاز بازاربه شناسایی موانع قانونی و حاکمیتی بپردازدو با برداشتن آن‌ها کمک شایانی به تبدیل شدن ایده ها به محصولات و خدمات نوین کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "محمد جعفریان باباکندی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:  بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر نقش حاکمیتی و نظارتی را در صنعت بیمه به عهده داردو هیچگاه یک نهاد با نقش حاکمیتی عهده دار خلق ایده یا نوآوری نیست و نباید باشد.

وی، با بیان اینکه بیمه مرکزی در جایگاه حاکمیتی و نظارتی باید تسهیل گر عرضه محصولات نوین در عرصه صنعت باشد، افزود:ایده هاو خدمات نوین براساس شناخت نیاز بازار بیمه و پاسخگویی به این نیاز شکل می گیرد، یکی از مشکلات کنونی شرکتهای بیمه ای عدم یکپارچگی اطلاعات سازمانهای مختلف کشور نسبت به یک موضوع واحد است.

جعفریان باباکندی ادامه داد: چون این یکپارچگی اطلاعاتی به صورت یک زنجیره کامل وجود ندارد، در نتیجه زمان زیادی صرف  کسب آگاهی از یک موضوع واحد می شود که در صورت وجود یک سیستم کدینگ جامع و تجمیع داده های مختلف آن در یک سامانه، براحتی آگاهی از ابعاد مختلف آن ممکن خواهد بود.

وی خاطرنشان کردکه،  اگر چنین امکانی فراهم بود بسیاری از اتلاف زمانها و دستی انجام شدن کارها و تخلفات و تقلبهای موجود در صنعت بیمه و دشواری در ارائه خدمات الکترونیک بیمه که هم اکنون با آن مواجه ایم را نداشتیم.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، تاکید کرد: اهمیت این موضوع در این مقطع زمانی که کشور درگیر همه گیری بیماری  کووید - 19 است و تمام کسب وکارها به سمت الکترونیکی شدن در حال حرکت هستند و انتظار پایداری تغییرات به وجود آمده، حتی در دوران پس از اتمام همه گیری هم می رود.

جعفریان بابا کندی اظهار کرد: مواردی از این دست، دقیقا آن نقاطی است که همراهی و نقش آفرینی نهاد ناظر و البته همراهی سندیکای بیمه گران بیش از هر چیز دیگری مورد انتظار است .

وی درخصوص شفافیت شرکت های بیمه ای، توضیح داد:  با توجه به اینکه شرکتهای بیمه ای ، شرکتهای حاضر در بازار سهام هستند و براساس قوانین بازار سرمایه ملزم به ارائه صورتهای مالی و کسب تاییدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار هستند از این سو انضباط مالی بر آنها حاکم است.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، تصریح کرد که،  نظارتهای دوره ای که از سوی بیمه مرکزی بعمل می آید و عملکردی که براساس سامانه های موجود در رصد بیمه مرکزی است، عملا بخشهای زیادی از عملیات مالی شرکتها را نزد نهاد ناظر شفاف کرده است.

جعفریان باباکندی، درخصوص اینکه راننده محور شدن یکی از مطالبات سال 99 بود و چرا به مرحله اجرا نرسیده،  گفت: راننده محور بودن بر اساس این طرح چون ارائه خدمت را منوط به عوامل رفتاری می کند بسیار ارزنده و به صرفه برای بیمه گذار و در عین حال انتخاب ریسک آگاهانه برای بیمه گر است.

وی ادامه داد:  ابهاماتی که در خصوص نحوه تخصیص بیمه نامه، شرایط استفاده از پوشش‌های بیمه ای، تنظیم سازوکاری برای شناسایی ریسک عملکردی راننده و ثبت داده و محرز شدن آن برای بیمه گر و نیز محدودیتهای قانونی و سیستمی که هم اکنون برای آن وجود دارد، تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

عضو هیات مدیره شرکت بیمه ما، اظهارکرد:  برقراری این موضوع نیازمند تجهیز زیرساختها و ثبت اطلاعات موردنیاز و دسترسی به آنها در سامانه سنهاب بوده است که به نظر می رسد در حال انجام است.

ارسال نظر