شناسه خبر : 14894

بسته بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی دستیاران تخصصی پزشکی به بازار آمد

بسته بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی دستیاران تخصصی پزشکی به بازار آمد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از تهیه و تدوین بسته بیمه تکمیلی و بیمه تامین اجتماعی برای دستیاران تخصصی و فوق تخصصی پزشکی خبر داد و گفت: این بیمه ها برای اولین بار ارائه می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، بهروز رحیمی افزود: دستیاران گروه پزشکی از گروه‌هایی هستند که با چالش‌های معیشتی روبرو هستند و این جمعیت ۲۲ هزار نفری با مشکلات سابقه کار پس از پایان آموزش و نداشتن بیمه پایه روبرو هستند.

وی افزود: در بررسی‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت مشخص شد که بخش عمده ای از دانشجویان دوره دستیاری بیمه پایه درمانی ندارند و پس از آن با توافقی که میان معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت صورت گرفت، مقرر شد که دستیاران بیمه پایه سلامت دریافت کنند.

رحیمی افزود: برای بیمه پایه سلامت ۵۰ درصد هزینه از سوی وزارت بهداشت و ۵۰ درصد سهم دانشجو به صورت وام از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تأمین می‌شود. تاکنون نیز ۴ هزار دستیار برای بیمه پایه ثبت نام کرده اند. هم اکنون نیز ثبت نام برای دستیاران انجام می‌شود و بیمه برای خود فرد و افراد تحت تکفل وی برقرار خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به دو برنامه مهم بیمه دستیاران پزشکی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی گفت: با تاکید حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تصمیم بر این شد که بیمه تکمیلی و بیمه تأمین اجتماعی دستیاران در دست اقدام قرار گیرد.

وی افزود: به این ترتیب دستیاران پزشکی بیمه تکمیلی می‌شوند. در حال حاضر بسته پیشنهادی بیمه تکمیلی نهایی و آماده شده است و برای تأمین منابع آن پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است. بخشی از منابع آن از سوی صندوق رفاه و بخشی دیگر از سوی معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت تأمین می‌شود.

رحیمی یادآور شد: همچنین برای بیمه تأمین اجتماعی خویش فرما برای دستیاران پزشکی شیوه نامه اجرایی مربوطه تدوین شده است و بر اساس آن تمام دانشجویان دوره‌های دستیاری بیمه تأمین اجتماعی به صورت خویش فرما خواهند شد و صندوق رفاه بخشی از این هزینه را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین اعتبارات دو بسته پیشنهادی بیمه‌های تکمیلی و تأمین اجتماعی ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کردیم که برای تأمین منابع آن در حال مذاکره با معاونت توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت هستیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یادآور شد: در صورتی که دانشجویان دستیاری بیمه تأمین اجتماعی شوند برای آنها سابقه کار محسوب می‌شود و با توجه به اینکه در پایان دوره تحصیلی آنها سن شأن برای ورود به بازار کار بالا رفته است این سابقه کار ضروری است.

وی اظهار داشت: موضوع بیمه‌های دستیاری برای اولین بار در صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت رخ داده است و پیش بینی‌های لازم در بودجه سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم بعد از تصویب بودجه برای وام و بیمه دستیاران بودجه لازم را تأمین کنیم.

 

ارسال نظر