شناسه خبر : 14859

۱۲۰۰ خانه در شهرستان زلزله‌زده دنا نیازمند نوسازی است

۱۲۰۰ خانه در شهرستان زلزله‌زده دنا نیازمند نوسازی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهرستان دنا به دلیل شدت خسارت‌های واردشده نیازمند تخریب و نوسازی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین کلانتری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همچنین سه هزار خانه روستایی و شهری بر اثر زلزله ۵.۶ شهرستان دنا خسارت دیده اند که نیازمند تعمیر است.  

وی بیان کرد: تیم های ارزیاب همچنان در منطقه حضور دارند و در صورتی که شهروندان مناطق آسیب دیده نسبت به نتایج ارزیابی ها اعتراض داشته باشند رسیدگی انجام خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:تصمیم برای تعمیر یا بازسازی با توجه به نظر مالکان صورت می گیرد.

کلانتری در مورد اسکان اضطراری هم عنوان کرد: تاکنون ۲ هزار و۶۰۰ تخته چادر از سوی امدادگران بین مردم شهرستان دنا توزیع شده است.

کلانتری ابراز داشت: مسئولان مصمم هستند تا کالاهای ضروری و امکانات به دست همه خانوارهای آسیب دیده از زلزله برسد.

وی تاکید کرد:از همه ظرفیت های ملی و استانی برای کمک به بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده بهره گیری خواهد شد.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله تا پایان فروردین ماه و نوسازی تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ صورت گیرد.

تسهیلات بلاعوض و وام های ارزان قیمت بانکی، طراحی و پروانه ساختمان، نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دناست.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

 

ارسال نظر