شناسه خبر : 14752

۳۸ هزار ملک آموزش و پرورش در شهرهای کوچک فاقد سند هستند

۳۸ هزار ملک آموزش و پرورش در شهرهای کوچک فاقد سند هستند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک فاقد سند هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تفاهم نامه سه جانبه‌ای که امروز (شنبه) میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه‌های استاندارد (کاداستر) خواهند شد.

براساس این گزارش این تفاهم نامه شامل سرعت بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستند سازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌شود.

مطابق این تفاهم نامه اسناد مالکیت دفترچه‌ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به اسناد کاداستری (برابر نقشه های استاندارد کاداستر موضوع ماده ۱۱ و ۱۲قانون جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد.

در همین رابطه علیرضا تابش رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی در مراسم انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به ضرورت تسریع در شناسایی و مستندسازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک گفت: هرگونه اطاله و تعویق سنددار کردن اراضی آموزش و پرورش به زیان این دستگاه دولتی در محاکم و دعاوی حقوقی خواهند بود.

او با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای همکاری در اعطای شناسه الکترونیکی به اسناد مالکیت اراضی مذکور آمادگی کامل دارد، افزود: اجرای این طرح و این کار عام المنفعه را به سود تمام مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای اجرای این طرح کارگروه ملی و کارگروه‌های استانی تشکیل خواهند شد. آمادگی داریم تا برای اراضی فاقد سند به سرعت عملیات نقشه برداری و تطبیق آنها با نقشه‌های موجود انجام شود.

او بیان کرد: ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در مناطق و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و روستاها فاقد سند هستند.

 

ارسال نظر