شناسه خبر : 14608

مستمری سال ۱۴۰۰ بیمه‌شدگان بیمه روستاییان و عشایر تعیین شد

مستمری سال ۱۴۰۰ بیمه‌شدگان بیمه روستاییان و عشایر تعیین شد

معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: بالاترین سطح درآمدی برای بیمه‌شدگان این صندوق در سال آینده یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است. هزار نهضتی جا مانده از آزمون را فراهم کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا، علی اخوان بهبهانی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ به صورت اختصاصی برای کشاورزان و روستاییان تشکیل شده است.

او افزود: افرادی که عضو این صندوق می‌شوند با پرداخت حق بیمه مختصری که دو برابر سهم فرد را دولت پرداخت می‌کند، پس از طی زمان قانونی از مزایای مستمری بگیری و بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بیمه شده فوت کند یا از کار افتاده شود، مزایای بیمه به بازماندگان بیمه شده تعلق می‌گیرد.

اخوان بهبهانی، تصریح کرد: هشت سطح درآمدی برای این صندوق در نظر گرفته شده است که متقاضی یک سطح را انتخاب می‌کند. سپس بر اساس همان مبنا، حق بیمه را پرداخت و از مزایای مستمری و بازنشستگی برخوردار می‌شود.

معاون صندوق بیمه اجتماعی افزود: برای سال ۱۴۰۰ سطح هشت درآمدی در صندوق روستاییان یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده که اگر فردی ۳۰ سال حق بیمه را پرداخت کرده باشد، از این مستمری برخوردار می‌شود. اگر هم سنوات پرداخت بیمه کمتر باشد، با یک ضریبی به تناسب پرداخت حق بیمه این مستمری کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در استان یزد حدود ۲۶ هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی هستند که از این تعداد ۱۲ هزار نفر به صورت دائم بیمه‌پردازی می‌کنند. ۳ هزار و ۷۰۰ نفر نیز ازمزایای مستمری بازنشستگی برخوردار شده‌اند.

بهبهانی در پایان اظهار داشت؛ در کل کشور حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفرعضو صندوق بیمه روستاییان شده‌اند که از بین آن‌ها ۱۲۰ هزار نفر مستمری بگیر و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت فعال مشغول بیمه‌پردازی هستند.

 

ارسال نظر