شناسه خبر : 14434

سرمازدگی ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی کرمان خسارت زد

سرمازدگی ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزی کرمان خسارت زد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: براثر سرمازدگی اخیر بیش از ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان جنوب استان کرمان خسارت وارد شده و کارشناسان همچنان در حال ارزیابی هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،"ذبیح الله اعظمی" اظهار کرد: خسارات ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی جنوب‌ کرمان براساس برآورد اولیه توسط کارشناسان ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه ارزیابی همچنان ادامه دارد، میزان خسارت افزایش پیدا خواهد کرد. 

وی از پیگیری های متعدد جهت جبران خسارات اخیر به کشاورزان جنوب کرمان خبرداد و افزود: پرداخت خسارت در دو بخش صندوق بیمه محصولات کشاورزی و ستاد بحران صورت می گیرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس در ادامه با اشاره به نحوه پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی اظهار کرد: آن دسته از کشاورزانی که اراضی زراعی خود را بیمه کرده‌اند، خسارت آنان از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت خواهد شد و کشاورزانی که اراضی خود را بیمه نکرده‌اند، این خسارات توسط ستاد مدیریت بحران پرداخت می شود. 

وی بیشترین میزان خسارت را به مزارع سیب‌زمینی و پیاز اعلام کرد و افزود: طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی جنوب‌ کرمان به ۳۲۵۲ هکتار سطح زیرکشت خسارت وارد شده است. 

اعظمی کمبود بارندگی ها و کاهش دمای خاک را از دلایل شدت سرمازدگی اعلام کرد و گفت: فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی باید در جامعه نهادینه شود زیرا حوادث غیرقابل پیش بینی هستند.

 

ارسال نظر