شناسه خبر : 14385

اعتبار بیمه محیط بانان به۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت

اعتبار بیمه محیط بانان به۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از برگزاری آزمون استخدام محیط‌بانان تا پایان سال جاری خبرداد و گفت: در این آزمون ۲۵۰ نفر جذب محیط‌بانی کشور می‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، جمشید محبت‌خانی اظهار داشت: در حوزه محیط‌بانی کشور نسبت به چارت سازمانی حدود ۵۰ درصد کمبود نیروی انسانی وجود دارد که باید با استخدام نیروی جدید جبران شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد محیط‌بانان کشور از  سه هزار و ۴۰۰ نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، گفت: با پیگیری‌های سازمان محیط زیست، موفق به دریافت مجوز استخدام سالانه ۲۵۰ نفر محیط بان به مدت ۱۰ سال شدیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور یادآور شد: سال گذشته این مهم اجرایی و تعداد مورد نظر در کشور جذب شدند اما این آزمون در سال جاری به دلیل شیوع کرونا تاکنون به تاخیر افتاده است.

سرهنگ محبت‌خانی از برگزاری آزمون استخدام ۲۵۰ محیط‌بان تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: مقرر شده در ۱۰ سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ محیط بان جذب و استخدام ‌شوند.

وی با بیان اینکه از تجهیزات نوین در جایگزینی کمبود محیط بان استفاده می‌شود، اظهار داشت: برای حفاظت از محیط زیست باید از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و تجهیزات الکترونیکی بهره ببریم و سال گذشته و امسال تجهیزات نوینی خریداری شده است و امیدواریم با این اقدامات تا حدودی بتوانیم کمبود نیروی انسانی را در این حوزه جبران کنیم.

سرهنگ محبت‌خانی با بیان اینکه براساس قیمت روز این تجهیزات بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود، افزود: در سال جاری جهش قیمت‌ها موجب شد بودجه اختصاص داده شده برای خرید تعدادی از تجهیزات کافی نباشد به گونه‌ای که اعتبار در نظر گرفته شده خرید بی‌سیم برای ۳۱ استان کشور به ۱۱ استان کاهش یافت.

وی یادآور شد: امیدواریم پایداری اقتصادی و ثباتی در قیمت‌ها ایجاد شود تا بتوانیم نیاز محیط بانی استان‌ها را در حوزه تجهیزات نوین و ضروری تامین کنیم.

157820571

اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید موتور و خودرو محیط بانی

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور  با اشاره به اینکه وضعیت حوزه محیط بانی در خصوص خودرو و موتور مطلوب نیست، گفت: بیشتر تجهیزات کنونی فرسوده شده و برخی هم نیاز به تعمیر دارند و جوابگوی تکاپوی محیط بانان در مناطق حفاظت شده نیستند.

سرهنگ محبت‌خانی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی و پیگیری انجام شده تا پایان سال جاری یک هزار و ۲۰۰ موتور با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان خریداری و در اختیار حوزه محیط بانی قرار داده می‌شود، ضمن اینکه ۶۰ میلیارد تومان هم برای خرید خودرو در نظر گرفته شده است که امیدواریم این میزان اعتبار هم تامین شود.

وی مهمترین راهبرد سازمان محیط زیست را تحقق ۸۰ میلیون محیط بان اعلام کرد و افزود: سامانه همیار محیط بان راه‌اندازی شده و تلاش می‌شود همه اقدامات جذب همیار در بستر اینترنت انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور اضافه کرد: موتور و خودرو جزو لوازم مصرفی در حوزه محیط بانی است و باید سالانه اعتباری هم برای نگهداری و هم خرید جدید در این بخش پیش بینی شود.

سال آینده وضعیت محیط بانان کشور بهبود می‌یابد

سرهنگ محبت‌خانی با اشاره به اینکه سال گذشته هشت میلیارد تومان برای بیمه محیط بانان در کشور اختصاص یافت، گفت: امسال این مبلغ به ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت و در نهایت ایجاد ردیف اعتباری برای بیمه محیط بانان به تصویب مجلس رسید.

وی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ پرداخت استحقاقی ماهانه و سالانه محیط بانان هم مصوب شده که با این اقدامات وضعیت این قشر زحمت کش و فداکار بهبود پیدا می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور یادآور شد: استحقاق ماهانه محیط بانان شامل جیره غذایی و سالانه آن هم شامل لباس، کوله پشتی و جلیقه است.

تعطیلی ۱۷۰ پاسگاه محیط بانی به دلیل کمبود نیرو

سرهنگ محبت‌خانی با اشاره به اینکه ۶۷۰ پاسگاه محیط بانی در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد هم اکنون ۱۷۰ پاسگاه به دلیل کمبود نیروی انسانی تعطیل و ۵۰۰ پاسگاه هم فعال است.

وی با اشاره به اینکه مرکز فوریت سایبری تحت نظارت و همکاری پلیس فتا راه اندازی شده است، تاکید کرد: این مرکز از ابتدای سال جاری کار خود را آغاز کرده و عملکرد رضایت بخشی هم داشته است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با بیان اینکه قاچاق حیات وحش و حیوان آزاری از ابتدای سال جاری تاکنون در بستر فضای مجازی ۵۰ درصد کاهش داشته است، افزود: تصاویر و ویدیوهایی در فضای مجازی منتشر می‌شد و احساسات مردم را جریحه‌دار می‌کرد که مرکز فوریت‌های سایبری به سرعت وارد عمل شد و گردانندگان این صفحه‌ها را شناسایی ‌کرد.

سرهنگ محبت‌خانی یادآور شد: با شکارچیان متخلف و افرادی که اقدام به تبلیغ شکار و حیوان آزاری می‌کنند و بازی با افکار عمومی را تفریح می‌دانند با قاطعیت برخورد می‌شود. 

وی اظهار داشت: راه اندازی مرکز فوریت‌های سایبری با هدف پیشگیری از قاچاق حیات وحش و حیوان آزاری در فضای مجازی ایجاد شده و در صورتیکه اقدامات پیشگیرانه جوابگو نباشد اقدام به برخورد و کار سلبی می‌کنیم.

 

ارسال نظر