شناسه خبر : 14280

عوارض دریافتی از بیمه باید در کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث هزینه شود

عوارض دریافتی از بیمه باید در کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث هزینه شود

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه عوارض دریافتی از بیمه باید در کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث هزینه شود، گفت: بیمه علاوه بر پذیرش ریسک بر گسترش اشتغال، تولید ثروت و تزریق آرامش نیز توجه کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «غلامرضا سلیمانی» در نشست هم اندیشی مدیران و کارشناسان صنعت بیمه و نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صنعت بیمه نقش تاریخی خود را در بحران همه گیری ویروس کرونا به بهترین شکل ممکن ایفا کرده  که نوعی اعتمادسازی را بین آحاد جامعه به دنبال داشته است.
وی از تاکید نهاد ناظر برای تسهیل امر بیمه گری در کشور سخن گفت و افزود: شرکت‌های بیمه در کنار ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در ایام کرونایی، موضوع طراحی و عرضه بیمه نامه های متناسب با عوارض بیماری و پوشش خسارات ناشی از توقف کسب و کار را نیز به طور جدی دنبال کرده است.
سلیمانی با اشاره به آسیب پذیری صنعت بیمه در برابر مقررات نامتناسب با مبانی این صنعت، خاطرنشان کرد: تقویت صنعت بیمه به مفهوم قدرتمندی نظام در تمامی عرصه‌هاست و ما از نهاد قانونگذار توقع داریم برای گسترش آرامش عمومی به  حفظ آرامش این صنعت کمک کنند.
وی اظهار داشت: صنعتی که ماموریت آرامش بخشی را بر عهده دارد باید در فضایی ایمن و آرام به فعالیت بپردازد و مشکلات تحمیل شده تمرکز فعالان آن را بر هم نزند.
رییس شورای عالی بیمه موضوع افزایش بهره وری سرمایه های صنعت بیمه را با اهمیت توصیف کرد و افزود: حمایت جدی خانه ملت از صنعت بیمه در مساله تصویب صندوق بیمه حوادث طبیعی می تواند دغدغه های دولت و مجلس را در هنگام وقوع حوادث طبیعی به حداقل برساند.
بر اساس این گزارش در ادامه این نشست نایب رییس مجلس شورای اسلامی از مقوله"اعتمادسازی" به عنوان یک ماموریت اساسی برای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: ایجاد اعتماد و رفع دغدغه‌های منطقی و روانی جامعه در گرو برنامه ریزی صنعت بیمه است و مجلس از تحقق این اهداف به صورت ویژه ای حمایت می کند.
سید حسن قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از سرمایه های کشور را از قابلیت‌های صنعت بیمه دانست و اظهار داشت: رفع بخش مهمی از دغدغه‌های معیشتی جامعه با پوشش‌های متنوع بیمه‌ای امکان پذیر است و  دولت باید در طرح‌های ویژه مسئولیت‌های اجتماعی به این صنعت کمک کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع  عوارض بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: عوارض دریافتی دستگاه ها باید در مسیر کاهش تلفات و پیشگیری از حوادث و سوانح هزینه شود چرا که کسری منابع مالی سایر دستگاه ها نباید از محل حق بیمه های مردم تامین شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از راه اندازی کانون فکری صنعت بیمه به عنوان یک اتاق فکر راهبردی یاد کرد و افزود: ثبات اقتصادی موضوع مهمی به شمار می رود اما مهمتر از آن چاره اندیشی برای بی ثباتی های اجتماعی و کاهش ضریب نفوذ اعتماد در کشور است.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بیمه با راه‌اندازی صندوق مشترک سرمایه‌گذاری می‌توانند بخش مهمی از عملیات سرمایه در کشور را مدیریت کنند که تحقق این مهم مستلزم اتخاذ راهبردهای جدید و فرماندهی واحد است.  

دیش از این رییس کل بیمه مرکزی گفت که ارزش سبد سرمایه گذاری (پرتفوی) صنعت بیمه در سال جاری ۲۴ درصد رشد یافت ۶۰ هزار میلیارد تومان شد.  

 

ارسال نظر