شناسه خبر : 14082

بیمه محصولات کشاورزی استان تهران ۱۵ درصد رشد کرد

بیمه محصولات کشاورزی استان تهران  ۱۵ درصد رشد کرد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: محصولات ۳۳ هزار و ۶۴۰ هکتار از زمین های زراعی، باغی و گلخانه های استان در سال زراعی ۹۸-۹۹ بیمه شده‌است که نسبت به سال زراعی قبل ۱۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی جلیلی» افزود: دولت حمایت های خود را در قالب بیمه محصولات  کشاورزی افزایش داده و در این راستا سازمان جهادکشاورزی استان تهران در کنار صندوق بیمه محصولات کشاورزی همواره برای حمایت از کشاورزان آماده بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بیمه بخش ها و فعالیت های مختلف کشاورزی اقدامی در راستای جبران خسارت های احتمالی است که در سال زراعی ۹۸-۹۹ نسبت به سال قبل ۱۵ درصد سطح زمین ها، باغات و گلخانه های تحت پوشش بیمه افزایش یافته است.

وی به روند رشد بیمه محصولات کشاورزی در بخش های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: در زیر بخش طیور با ۱۰.۸ میلیون قطعه افزایش ۷ درصدی، در بخش دام صنعتی با حدود ۸۴ هزار راس بیمه شده به نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش را شاهد بودیم.

جلیلی ادامه داد: طی سال زراعی جاری نسبت به سال قبل نیز  با ۷ درصد افزایش بهره برداران حوزه کشاورزی تمایل بیشتری به بیمه کردن فعالیتهای خود داشته اند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ابراز امیدواریم کرد که با ارائه خدمات بیشتر،  ارائه تعرفه های مناسبتر و متنوع،   پرداخت به موقع خسارات و تحت پوشش بردن انواع خسارت‌های احتمالی، بهره برداران امکان بهره مندی بیشتر از خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی را داشته باشند.  

وی گفت: بخش کشاورزی و کسب وکارهای مرتبط با آن در کنار صنعت و خدمات  یکی از مهمترین ‌حوزه های اقتصادی کشور محسوب می شود و نقش قابل توجهی در اشتغال کشور دارد.

وی یادآورشد: علاوه بر نقش پررنگ کشاورزی در اقتصاد، تامین امنیت غذایی کشور نیز بر دوش این بخش است اما این بخش  در برابر حوادث غیر مترقبه از جمله شرایط جوی، خطر پذیر به شمار می آید.

لازم بذکر است استان تهران در  بیمه محصول ذرت علوفه ای و گیلاس رتبه اول؛ دام صنعتی رتبه دوم و جو آبی و دام اصیل رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر