شناسه خبر : 13987

دریافتی ۷۵۷۵ مستمری‌بگیر استان مرکزی همسان‌سازی شد

دریافتی 7575 مستمری‌بگیر استان مرکزی همسان‌سازی شد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در این استان اجرایی شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محمدصادق زهدی اظهار کرد: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، 7 هزار و 575 نفر مستمری‌بگیر استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات محاسبه شده از اول سال ۹۹ تا آبان ماه، به حساب بانکی اعلامی خانوارها واریز شد.

خاطرنشان کرد: به طور میانگین کمترین افزایش مستمری در این همسان‌سازی ۱۵ درصد و بیشترین افزایش 353 درصد بوده است و در مجموع و بطور میانگین مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران در استان مرکزی 56 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عضویت 59 هزار نفر از بدو تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکنون در سطح استان، گفت: از این تعداد در مجموع 4330 نفر بازنشسته، 255 نفر ازکارافتاده کلی و 3248 نفر بازمانده بیمه شده متوفی، مستمری‌بگیر صندوق هستند.

زهدی ادامه داد: در محاسبه مبلغ مستمری همسان شده دوسوم میانگین سطح درآمدی معیار کسر حق بیمه‌ای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعمال و برای بازنشستگان پیش از موعد استان نیز براساس همین میانگین سطوح و سنوات بیمه‌پردازی مستمری‌بگیران اعمال شده است.

وی افزود: پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، بیشترین مبلغ پرداختی ۸۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان شده است.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، طرح همسان‌سازی مستمری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آن‌دسته از بیمه‌شدگان و بازماندگان که احکام مستمری فوت، بازنشستگی و از کارافتادگی‌شان قبل از سال ۹۹ صادر شده، را شامل می‌شود.

زهدی با بیان اینکه بعلاوه ساکنین روستاها، کلیه زنان و مردان کشاورز ساکن در شهرهای بزرگ و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان، به عضویت صندوق درآمده و از مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و فوت استفاده کنند، تاکید کرد: به منظور افزایش چتر بیمه‌ای در بین اقشار تولیدکننده کشاورزان، روستائیان و عشایر، همه اعضای صندوق از کمک ۷۰ درصدی دولت بعنوان کارفرما بهره‌مند می‌شوند.

 

ارسال نظر