اختصاصی چابک آنلاین؛

اقساط بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت سواران سنگین است

اقساط بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت سواران سنگین است

یک کارشناس صنعت بیمه،گفته است که اطلاع رسانی و آگاهی در زمینه طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت سواران به خوبی صورت نمی گیرد و صنعت بیمه تبلیغات موثر در این زمینه ندارد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای جذب موتورسیکلت سواران به تهیه بیمه شخص ثالث، بارها طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها را اجرایی کرده اند.

"سلیمان حمزوی"، درگفت‌وگو با چابک آنلاین،طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را در افزایش تعداد موتورسیکلت های بیمه شده تاثیر گذار دانست اما در عین حال معتقداست که راکبان موتور سیکلت ها با وجود طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث، آنطور که باید برای تهیه این بیمه نامه مراجعه نمی کنند.

وی، مهمترین علت  استقبال اندک موتورسواران از خرید بیمه نامه شخص ثالث را فشار اقتصادی و میزان حق بیمه آن دانست و گفت: مبلغ دیه افزایش یافته و به همان میزان نیز حق بیمه موتورسیکلت ها نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده  و از سوی دیگر بیشتر موتورسواران از اقشار کم درآمد جامعه بوده و به همین دلیل استقبال از بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها پایین است.

این کارشناس صنعت بیمه، اذعان داشت که دربیشتر حوادث رانندگی که اتفاق می افتد راکب موتورسیکلت آسیب می بینند.

حمزوی،اقساطی کردن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت سواران را یکی از راهکارهای افزایش ضریب نفوذ بیمه در این بخش دانست و افزود: برخی از شرکت های بیمه ای فروش های اقساطی برای بیمه شخص ثالث می گذارند اما بنابردستورالعملی که بیمه مرکزی داده طرح های اقساطی برای اشخاص حقیقی هنوز دارای اقساط سنگین است و اگر این مساله اصلاح و تعداد قسط ها بیشتر شود، حق بیمه ها سبکترشده و استقبال هم بیشتر می شود.

 

ارسال نظر