شناسه خبر : 13911

به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ آذر؛ روز بیمه

مسیرطولانی حرکت به سمت تحول دیجیتال صنعت بیمه سرعت گرفت/حرف‌های خوب تبدیل به برنامه نمی‌شود

مسیرطولانی حرکت به سمت تحول دیجیتال صنعت بیمه سرعت گرفت/حرف‌های خوب تبدیل به برنامه نمی‌شود

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه میهن، معتقد است که شیوع ویروس کرونا با وجود تمام تلخی ها،مسیر طولانی حرکت به سمت تحول دیجیتالی را سرعت بخشید.

چابک آنلاین، زهرا نامداری،"ابراهیم حمیدی" به مناسبت فرارسیدن روز 13 آذر، روز بیمه درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان اینکه "از همایش سال گذشته صنعت بیمه تاکنون گزارشی در دست نیست،" گفت: به همین دلیل نمی توان ارزیابی کرد که محورهای همایش و مقاله هایی که در همایش سال گذشته ارائه و منتشر شد تا چه میزان جنبه اجرایی به خود گرفته است.

وی، مساله مذکور را یکی از ضعف‌های همایش‌های بیمه وتوسعه در کنار همه نقاط قوت آن برشمرد وافزود: در این رویداد بزرگ بیمه‌ای،حرف‌های خوب از زبان مقامات ارشد کشور و صنعت بیمه در قالب سخنرانی و مقاله گفته می‌شود ولی آنها تبدیل به طرح و برنامه نمی‌شود.

حمیدی، توضیح داد: به عنوان مثال در همایش سال ۹۲ در سال اول دولت تدبیر و امید و از زبان وزیر وقت گفته شد صنعت بیمه از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد شد، ولی بعد از ۷ سال  این اتفاق نیفتاد.!

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه میهن، اذعان داشت: درسال گذشته اتفاق بزرگی در این دنیا رخ داد و آن پدیدار شدن ویروس کرونا است که تا کنون دانش بشری با تمام پیشرفت های خود در پیدا کردن (بموقع) واکسن و درمان آن عاجز مانده است.

وی،تصریح کرد: طبیعی است که صنعت بیمه هم همانند سایر بخش ها و صنایع عکس العمل قابل توجهی نداشته، بویژه اینکه صنعت بیمه در اقتصاد معنا و مفهوم پیدا می‌کند و اگر اقتصاد رونق داشته باشد صنعت بیمه هم رونق پیدا می‌کند و اگر اقتصاد با رشد منفی مواجه باشد صنعت بیمه هم تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

وی، بیان کرد: برخلاف همه شاخص‌ها و متغیرها و رشد منفی اقتصاد کشور، بازار سرمایه ایران با رشد مواجه شد و این مساله کمک خوبی به فعالیت و عملکرد مالی شرکت‌های بیمه ای بود و شرکت های بیمه ای که دارای منابع و ذخایر مناسبی بودند با کمک نیروی انسانی متخصص خود از بال دیگر خود، یعنی سرمایه گذاری سود خوبی بدست آوردند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه میهن، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا با تمام تلخی های خود که سبب از دست رفتن انسان ها و عزیزان زیادی شد، مسیر طولانی حرکت به سمت تحول دیجیتالی را سرعت بخشید.

حمیدی، افزود: تا دیروز برگزاری جلسات هیات مدیره، مدیران و سایر ارکان سازمان ها و شرکت ها بصورت غیر حضوری و آنلاین شاید شوخی به نظر می رسید اما امروز خیلی از سرویس ها و خدمات با هدایت و حمایت بیمه مرکزی و نهاد ناظر و مدیریت شرکت ها بصورت مجازی و اینترنتی ارایه می شود.

به گفته وی، تغییراتی که در مسیردیجیتالی شدن و با جبر شرایط محیطی شروع شده نیازمند آن است که با مدیریت کارآمد به مسیر واقعی و اثر بخش خود هدایت شود.

 

ارسال نظر