شناسه خبر : 13889

جانبازان نیروهای مسلح تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی قرار می‌گیرند

جانبازان نیروهای مسلح تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی قرار می‌گیرند

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از تحت پوشش قرار گرفتن جانبازان و معلولان و مددجویان نیروهای مسلح برای خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی این انجمن خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، احمد موذن زاده از امضای تفاهم نامه بین این انجمن و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه جانبازان، معلولان و مددجویان نیروهای مسلح تحت پوشش خدمات توانبخشی و فیزیوتراپی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: در همین راستا، تبادلات علمی و پژوهشی و امکانات دانشی و مهارت‌های مورد نظر در انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، به اشتراک گذاشته می‌شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران ادامه داد: سعی می‌کنیم اطلاعات علمی و فنی را با هم تبادل کنیم، در این مورد بحث طراحی کاربرگ های مربوط به خدمات فیزیوتراپی و تعریف بسته خدمات پایه و تکمیلی رشته فیزیوتراپی و توانبخشی در چارچوب مقررات و همچنین ایجاد تسهیل در ارایه مطلوب خدمات فیزیوتراپی به بیمه شدگان نیروهای مسلح در این تفاهم نامه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: به همین منظور چک لیست‌های نظارتی سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با همکاری انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، به روز می‌شود و یک چک لیست نظارتی با لحاظ نمودن ضرایب علمی و دقیق برای اولین بار جهت نظارت بر مراکز فیزیوتراپی در نظر گرفته می‌شود.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران یادآور شد: همچنین بحث خود اظهاری بیماران مطرح است که ما کمک می‌کنیم تا به نحو مناسب در رابطه با کیفیت و نحوه اثربخشی و رضایت مندی بیمه شدگان از خدمات فیزیوتراپی، مدنظر قرار گیرد و  یکی دیگر از موارد این تفاهم نامه، درمان در منزل است که با ارائه و تهیه بسته خدمات فیزیوتراپی به بیمه شدگان نیروهای مسلح این خدمات ارزشمند در منزل ارائه می‌شود.

موذن زاده تاکید کرد: تصویب ضوابط و نحوه ارایه خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان و مددجویان در قالب توانبخشی مبتنی بر جامعه یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه بوده  و تعیین ضرایب ریالی برای ارائه خدمات فیزیوتراپی در مراکز طرف قرارداد و میزان فرانشیز بیمه شدگان، به منظور کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب بیماران، بخش دیگری از مفاد این تفاهم نامه است.

وی همچنین اظهار داشت: هدف ما ارایه تمامی خدمات که شامل ثبت نسخه و تشکیل پرونده و درمان‌های تخصصی می‌باشد و کاملا به صورت اتوماسیون بوده به نحوی که هیچ نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان به دفاتر سازمان در سطح کشور نباشد و نقطه آخر همکاری مشترک ادارات استانی این سازمان با شعب استانی انجمن در جهت ارزشیابی و نظارت مراکز فیزیوتراپی است.

رییس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: تلاش می‌کنیم ارایه خدمات فیزیوتراپی به بیمه شدگان این سازمان با رعایت تمامی نکات علمی و فنی و حرفه‌ای و بالاترین استانداردهای رضایتمندی باشد.

موذن زاده تصریح کرد: سعی می‌کنیم ارایه خدمات به بیمه شدگان نیروهای مسلح که مشمول بیمه پایه و تکمیلی می‌باشند، با پایین‌ترین پرداخت هزینه از جیب بیمار و پوشش کامل‌تر بیمه‌ای همراه با رعایت استانداردها و پروتکل‌های درمانی ارائه شود.

وی تاکید کرد: این نوع همکاری‌ها می‌تواند منجر به تعامل سازنده بین انجمن علمی فیزیوتراپی و سازمان‌های بیمه گر گشته و برای اولین بار در کشور موفق به امضای چنین تفاهم نامه جامع و کاملی با بیمه نیروهای مسلح (ساخد) شده‌ایم که از رویکرد مدیریت این سازمان است.

در ایران‌ به ازای هر 10 هزار نفر یک فیزیوتراپیست‌ است و به طور کلی‌ در کشور هفت هزار فیزیوتراپیست‌ وجود دارد.

 

  • ناشناس

    سلام رزمندگان معسرفاقدبیمه حمایت کنیدرزمندگان معسربرای بیمه خیلی مشکل دارندبرای درمان تشکر

ارسال نظر