نرخ حق بیمه رغبت کشاورزان به بیمه شخص ثالث را کم کرد

نرخ حق بیمه رغبت کشاورزان به بیمه شخص ثالث را کم کرد

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام این که تاکنون حدود ۳۷ درصد ماشین های کشاورزی بویژه کمباین‌ها و تراکتورهای استان پلاک‌کوبی شد، گفت که پرداخت میانگین ۲ میلیون تومان هزینه بیمه شخص ثالث رغبت و استقبال کشاورزان به این کار را کم کرده است.

طرح ملی پلاک گذاری ماشین های کشاورزی از سال ۹۳ شروع شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن نادری آمار تراکتورها و کمباین های موجود در مازندران را حدود ۲۲ هزار دستگاه اعلام کرد و افزود:  تا کنون هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه از این تعداد ماشین کشاورزی پلاک گذاری شده است.

وی گفت : اکنون نیز ۲ هزار پرونده پلاک گذاری ماشین های کشاورزی استان آماده است که مالکانش قبل از آن باید بیمه شخص ثالث را پرداخت کنند و افزایش نرخ بیمه سبب شده تا انگیزه اشان را از دست بدهند.

نادری مهم ترین هدف از پلاک گذاری ماشین های کشاورزی را علاوه بر ساماندهی تردد و  بیمه ، سهمیه سوخت عنوان کرد و اظهار داشت : اگرچه هنوز محدودیت جدی در سهمیه سوخت به ماشین های کشاورزی فاقد پلاک در مازندران وجود ندارد ، اما از آن جایی که این طرح ملی است و  برخی از استان ها قطع سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی بدون پلاک را با تعیین مهلت زمانی به اجرا در آورده اند ، این محدودیت در مازندران هم اعمال خواهد شد.

رئیس اداره امور فناوری مکانیزه سازمان جهادکشاورزی مازندران گفت : اگرچه مشکلی در تامین سوخت ماشین های کشاورزی استان وجود ندارد اما بیشتر صاحبان ماشین های کشاورزی فاقد پلاک از کمبود سهیمه گلایه می کنند.

وی با بیان این نکته که  صاحبان ماشین‌آلات کشاورزی پلاک‌گذاری شده می توانند از تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات نیز استفاده کنند ، گفت : در حال حاضر سهمیه سوخت ماشین های کشاورزی دارای پلاک به حساب کارت بانکی صاحبان آنان شارژ می شود.

نادری از کشاورزان مازندران خواست برای تامین سوخت در سامانه "نیو تجارت آسان " نام‌نویسی کنند تا میزان سوخت تخصیصی به آنها با توجه به شیوه نامه‌های مرتبط تامین شود.

استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از تنها ۲.۵ درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

 

ارسال نظر