شناسه خبر : 13057

اختصاصی چابک آنلاین؛

دو راهکار مهم پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ دلار وسکه چیست؟

دو راهکار مهم پوشش بیمه‌ای نوسانات نرخ دلار وسکه چیست؟

مدیرتوسعه بازار شرکت بیمه البرزگفت که بیمه کردن نوسانات نرخ طلا و ارزبه عوامل بسیاری بستگی دارد که نوسانات جهانی، تغییرات نرخ ارز داخلی ناشی از اقدامات واسطه‌گری وسیاست گذاری‌های داخلی، از موثرترین عوامل تاثیرگذاربر نوسان قیمت است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "حمید جهاندیده" درگفت و گو با چابک آنلاین،با بیان اینکه ریسک هایی که صد درصد قابلیت وقوع دارند قابلیت بیمه شدن ندارند، افزود: اصولا در ریسک دو سری متغیر دیده می شود، متغیرهای قابل کنترل و متغیرهای غیرقابل کنترل.

وی، خاطر نشان کرد که در بررسی ریسک باید متغیرهای غیر قابل کنترل به میزان تقریبی تحت کنترل درآمده یا دیده شوند تا بتوان محاسبات بیمه ای برای آن انجام داد.

جهاندیده ،با اشاره به اینکه خودرو با توجه به نوسان قیمت زیادی که دارد بازهم بیمه پذیر است، گفت: از آنجایی که خودرو در مقابل حوادث یا شخص تا سقف معلومی بیمه می شود قابل پیش بینی است اما نوسانات ارز و سکه متاثر از عوامل غیرقابل پیش بینی یا دست کم با قابلیت پیش بینی ضعیف است و درکشور، این نوسانات بسیار فزاینده است.

مدیرتوسعه بازار شرکت بیمه البرز،راهکار پوشش بیمه ای طلا و ارز را اینگونه مطرح کرد: به کمک سیستم قرارداد اختیار فروش وخرید درسرمایه گذاری ها و کارگزاری‌ها، می توان این نوع پوشش بیمه ای را انجام داد.

جهاندیده تصریح کرد: برقراری ارتباط بین شرکت های بیمه گر وکارگزاریهای بورس ،راهکار دیگری است که در آن، شرکت های بیمه گر به ازای هر قرارداد می توانند با کارگزاری قرارداد آتی منقعد کنند تا بتوانند ضررو زیان احتمالی خود را در مقابل بیمه شده پوشش دهد.

وی ادامه داد: اگر قیمت بازار کمتر از قرارداد آتی باشد از محل قرارداد آتی بتواند زیان خودرا جبران کند.

 

ارسال نظر