شناسه خبر : 12880

نفت، بالاترین پوشش بیمه کشاورزان یزد را داراست

نفت، بالاترین پوشش بیمه کشاورزان یزد را داراست

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: شهرستان تفت با ۶۲.۳۷ درصد، بالاترین و اردکان با ۱۳.۰۷ درصد پایین ضریب پوشش این بیمه را در بین شهرستان‌های استان دارا هستند.

به گزارش چابک آنلاین، حسن ابراهیمی روز شنبه در دیدار با فرماندار و بخشدار مرکزی اردکان ضریب پوشش بیمه صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرستان‌های یزد، مهریز، خاتم، ابرکوه، میبد، بهاباد، اشکذر و بافق را به ترتیب ۱۷.۹۳، ۵۹.۱۰، ۵۷.۳۴، ۴۹.۱۶، ۳۱.۲۲، ۲۹.۶۸، ۲۹.۱۶ و ۲۰.۷۴ درصد بیان کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان اردکان باید در راستای افراد فاقد بیمه بیشتر تلاش کند. 

ابراهیمی خاطرنشان کرد:بیمه کشاورزان ، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۳ به همت دولت کلید خورد که تاکنون رشد خوبی داشته و بعد از گذشت ۱۵ سال ، در سال جاری تعداد زیادی از بیمه شدگان ، نتیجه اعتماد به صندوق را دیدند و بازنشسته شدند. 

وی این صندوق را مانند صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد و گفت :دولت در این صندوق نقش کارفرما را دارد و ۱۰ در صد حق بیمه را پرداخت می کند و شخص فقط ۵ درصد حق بیمه را پرداخت خواهد کرد.

ابراهیمی ادامه داد:در مجموع این نوع بیمه  ارزانترین صندوق بیمه ای در کشور است که دلیل این امر حمایت از قشر کشاورز ، روستایی و عشایر است که منبع درآمد چندانی ندارند. 

 وی  تشکیل جلسه با بخشداران ، دهیاران ، شوراهای اسلامی  در راستای بیمه افراد فاقد بیمه در اردکان را خواستار شد. 

فرماندار اردکان هم در این دیدار گفت : در بحث بیمه روستاییان و عشایر نفس کار خوب است اگرچه اکثر صندوق های بیمه ای در حال ورشکستگی هستند و نتوانستند ورودی و خروجی های خود را به شکلی که مد نظر است پیش ببرند.

بهروز شهابی زاده افزود:اما طبق آمارهای ارائه شده جای خرسندی است که این صندوق با پشتوانه دولت در حال ارائه خدمات بسیار خوبی برای آتیه افراد است و قطعا رویکرد مردم نسبت صندوق تغییر خواهد کرد و اعتماد به صندوق بالاتر خواهد رفت .

فرماندار اردکان در مورد پایین بودن ضریب پوشش  اجتماعی بیمه اجتماعی روستاییان در این شهرستان افزود: یکی از دلایل آن این است که اطلاع رسانی در این زمینه  بسیار ضعیف بوده و دیگر اینکه با توجه به وجود معادن و شرکت های زیاد در شهرستان اکثر افراد تحت پوشش بیمه هستند. 

فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: ظرف روزهای آینده جلسه ای با حضور بخشداران ، دهیاران و شوراهای اسلامی و نماینده صندوق یاد شده  برگزار می‌شود تا افراد فاقد بیمه شناسایی و نسبت به بیمه آنها اقدام خواهیم کرد. 

 

هم اکنون ۸۷ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان یزد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند. 

 

ارسال نظر