شناسه خبر : 12485

اختصاصی چابک آنلاین؛

تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد

تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز گفت که تصویب لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بستگی به شناخت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صنعت بیمه و همچنین شناخت آنها از حوادث طبیعی که در کشور رخ می‌دهد دارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مجید علی پناهی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: اگر نمایندگان با دید مثبت و خوشبینانه به این مسئله نگاه کنند حتما به نتایج خوبی خواهند رسید زیرا کشور ما جزء کشورهای حادثه خیز در رابطه با بلایای طبیعی همانند سیل و زلزله است بنابراین نمایندگان بایدپافشاری بیشتری روی این قضیه داشته باشند.

وی، با اشاره به اثرات مثبت تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، افزود:مدیریت صندوق هم مهم است و بهتر است که مدیریت این صندوق توسط صنعت بیمه انجام شود، قطعا اگر صندوق درزیر مجموعه صنعت بیمه قرارگیرد هم به نفع مردم وهم سرمایه های ملی است و اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه البرز خاطر نشان کرد که رخ دادن تمامی این اتفاقات بستگی به دیدگاه نمایندگان مجلس دارد اما در هرحال صنعت بیمه از تاسیس صندوقی که تمامی بلایای طبیعی را پوشش دهد استقبال خواهد کرد و اینکه این صندوق زیر مجموعه صنعت بیمه باشد بسیار بهتر خواهد بود.

پناهی ضمن بیان اینکه وجود این صندوق برای کشور و سرمایه های ملی مورد نیاز است، گفت: این اتفاق هرچقدر زودتر بیفتد قطعا ثمرات مثبت تر ی نیز خواهد داشت و زمانی که اتفاقی همانند سیل یا زلزله رخ دهد فشار کمتری روی دوش دولت می افتد و می توان از این صندوق برای حل مشکلات مردم استفاده کرد.

سابقه تاسیس صندوق بیمه برای حوادث طبیعی به اوایل دهه 80 باز می‌گردد.

تشکیل صندوق در سال ۸۲ بصورت لایحه به دولت وقت ارائه و بارها بین بیمه مرکزی، دولت و مجلس در رفت و برگشت بود و تلاش ها برای اجرایی کردن آن به نتیجه نهایی نرسید.

درسال ۹۶ نیز موضوع تشکیل این صندوق به تصویب مجلس رسید، اما به خاطر ابهاماتی که در مورد بار مالی آن مطرح شد، دوباره به دولت اعاده شد و مراحل خود را دوباره در دولت طی کرد.

بر اساس این طرح، حق بیمه های اندکی از مردم اخذ و در اختیار این صندوق قرار می‌گیرد، اما در مقابل همه خانه ها  در مقابل حوادث طبیعی بیمه می‌شوند.

 

ارسال نظر