شناسه خبر : 12429

پوشش بیمه‌ای ناباروری بسیار پایین است

پوشش بیمه‌ای ناباروری بسیار پایین است

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲۰ درصد زوجین در کشور نابارور هستند بر افزایش حمایت‌ها در راستای تامین کاهش هزینه‌های درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: پوشش بیمه‌ای ناباروری در کشور بسیار پایین است.

به گزارش چابک آنلاین، جعفر محسنی روز یکشنبه با تاکید بر اهمیت توجه به مراکز درمان ناباروری، اظهار کرد: متأسفانه سن ناباروری در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین است که این موضوع از علل مختلفی چون ازدواج دیرهنگام و غیره نشأت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که میانگین زوج‌های نابارور در دنیا ۱۵ درصد بوده اما در ایران این میزان تا ۲۲ درصد هم می‌رسد، افزود: ضرورت ایجاب می‌کند که مراکز درمان ناباروری حمایت شود،  متأسفانه علی رغم بالا بودن هزینه‌های درمان ناباروری، حمایت‌های بیمه‌ای از آن مناسب نیست و در این رابطه نیاز است که پوشش بیمه‌ای افزایش یافته و دولت نیز حمایت‌هایی در رابطه با تأمین این هزینه‌ها داشته باشد.

محسنی با اشاره به تکنیک‌های درمان ناباروری،  افزود: امروزه افراد خواهان استفاده از روش‌های نوین درمان ناباروری زیاد شده است، البته تعدادی از زوجین با یک دوره درمان به نتیجه نمی‌رسند و ۲ الی سه بار پروسه درمان را طی کرده و در این رابطه نیز متحمل هزینه‌هایی می‌شوند.

وی اظهار کرد: با راه اندازی بخش تشخیص اختلالات ژنتیک، این مرکز از حیث ارائه خدمات و دارا بودن تجهیزات، مجهزترین مرکز در شمالغرب کشور می‌باشد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی افزود: در کنار مباحث درمان ناباروری، به حوزه پیشگیری از بیماری‌ها نیز ورود کرده‌ایم که پیشگیری از سرطان سینه از جمله آنهاست، چرا که سن بروز این بیماری در ایران پایین بوده و در زمانی است که مادر تأثیر بسیاری در خانواده دارد.

وی با بیان این‌که بخشی از علل عدم موفقیت روش‌های درمان ناباروی از ناهنجاری ژنتیکی جنین‌ها نشأت می‌گرفت، گفت: در سال ۹۷ مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را مجهز به سیستمی کردیم که ژنتیک جنین را بررسی می‌کند.

محسنی خاطرنشان کرد: مراکز درمان ناباروری به هر میزان که از حیث امکانات و تجهیزات پیشرفته‌تر شوند، شانس موفقیت درمان نیز در این مراکز بالا می‌رود.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در حدود ۲۰ هزار زوج از مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی خدمات دریافت کرده‌اند

ارسال نظر