شناسه خبر : 11987

راهنمایان تور شامل بیمه نیستند

راهنمایان تور شامل بیمه نیستند

رییس هیات‌مدیره جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی کشور معتقد است که گرچه پیشتر تشویق‌های زیادی برای توسعه اقامت‌گاه‌های گردشگری بوده است و همه استان‌ها در دادن مجوزهای بومگردی از یکدیگر سبقت می‌گرفتند اما اکنوان و با شرایط کرونا سرمایه گذاران و اقامتگاه های بومگردی به حال خود رها شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین، مازیار آل داوود گفت: نه تنها اقامتگاه های بومگردی در این چند ماهه اخیر درآمدی نداشته اند بلکه تاکنون حمایت چندانی هم از آنها نشده است و حتی مصوبات دولت و حداقل کمک ها در شرایط کرونا به درستی اجرا نشده است: مصوبه تعویق در پرداخت قبوض انرژی انجام نشد و همه هزینه ها سر وقت و حتی با اخطار قطع از ما گرفته شد. با وجود جلسات و مذاکرات با وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری هیچ عکس العملی نشان داده نشد و شرایطی  هم که برای کمک به اقامتگاه های گردشگری در نظر گرفته شد،در عمل هیچ راهکاری نیست که بتواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به  تعطیلی و مشکلات شدید مالی ۱۲۰ اقامتگاه  بومگردی در خور و بیانک اصفهان گفت: اقامتگاه های بومگردی با تشویق مسئولان گردشگری تاسیس شدند و در حالی که مجوزهای زیادی در این راستا داده شد و مسابقه مجوزدهی بین استان ها بود، اکنون در این شرایط سخت،  در عمل  فراموش شده اند و هیچ کس هیچ توجهی به آنها نمی‌کند.

آل داوود افزود: با اتفاقات اخیر که آسیب های زیادی به گردشگری کشور زد، اشتغالی که در مناطق بومی بوجود آمده بود  کامل از بین رفته است. در خیلی از مناطق به خاطر نداشتن درآمد، به جان محیط زیست افتاده اند  و در برخی مناطق درختان تاغ  را می سوزانند  و زغال می‌کنند تا  از این راه درآمد داشته باشند. نه تنها مناطق ما بلکه در مناطق دیگر آسیب زیادی به منابع طبیعی زده می شود چراکه افراد به خاطر اینکه مجبور هستند اقساط وام ها را پرداخت کنند و درآمدی ندارند رو به این کار آورده‌اند.

وی در ادامه گفت: پیشتر در اکثر مناطق کویری از جمله اطراف مصر و چوپانان برای کسب درآمد تاغ‌ها را  می سوزاندند و زغال می‌کردند؛ بخشی از در آمدشان بود ولی مشاغل گردشگری جایگزین شد و حالا دوباره با شرایطی نامساعد گردشگری چاره ای ندارند.

وی گریزی به مسائل و مشکلات سایر تاسیسات گردشگری زد و در این‌باره گفت: گفته شد هتل ها با پروتکل های بهداشتی باز شود اما خیلی از هتل ها هم حمایت نشدند؛ باز شدند و مجدد خودشان بستند چون حمایت نشدند. راهنمایان تور هم حمایت نشدند، حتی شامل بیمه هم نبودند.

 

ارسال نظر