شناسه خبر : 11978

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

پنج هزار نماینده ازطریق استارت آپ " ازکی" بیمه‌نامه می‌فروشند

پنج هزار نماینده ازطریق  استارت آپ " ازکی" بیمه‌نامه می‌فروشند

مدیرعامل شرکت استارت‌آپی "ازکی" اظهار کرد که این شرکت توانسته همکاری خوبی با شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد کند و در حال حاضر پنج هزار نماینده بیمه‌ای در پنل مخصوص این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "تیم لطیف" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با اشاره به اینکه تغییرات دیجیتالی در صنعت بیمه چندسالی است که آغاز شده، گفت: تغییرات دیجیتالی درهر صنعتی زمان‌بر است و صنعت بیمه نیز از این مساله مستثنی نیست.

وی، با پایین دانستن نفوذ فعلی شرکت متبوع خود در صنعت بیمه، افزود: در سالجاری استارت‌آپ‌های آنلاین بیمه‌ای به 1.5 تا 2 درصد نفوذ در بازار رسیدند که کم است و جای رشد دارد.

مدیرعامل شرکت استارت‌آپی "ازکی" در خصوص فعالیت شرکت‌های استارت‌آپی بیمه‌ای در خارج از ایران گفت: درکشور انگلستان 4 شرکت اصلی خدمات آنلاین بیمه‌ای ارائه می‌کنند که بین 10 تا 15 سال از عمر آنها می‌گذرد و 87 درصد بازار را در اختیار دارند.

لطیف، با بیان اینکه  استارت‌آپ "ازکی" یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت بیمه خواهد شد"، پیش بینی کرد: تا پنج سال آینده 10تا15 درصد بازار آنلاین بیمه کشور در اختیار استار‌ آپ ازکی خواهد بود و تا ده سال آینده این رقم به 40 تا 50 درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد:با وجود آنکه در ابتدا شرکت‌های بیمه‌ای نمی‌دانستند که چگونه باید با ما تعامل کنند اما توانستیم همکاری خوبی با آنها ایجاد کنیم و در حال حاضر یک پنل داریم که نمایندگان بیمه‌ای می‌توانند در این پنل بیمه بفروشند و در حال حاضر نزدیک به 5 هزار نماینده در این پنل فعال هستند.

لطیف،در خصوص دریافت مجوزهای لازم برای شروع به فعالیت استارت‌آپ "ازکی"، عنوان کرد: برای گرفتن هیچ یک از مجوزها مشکل نداشتیم اما مشکلات ساختاری در صنعت بیمه داریم به عنوان مثال، باید نماینده یا کارگزار بیمه‌ای باشیم تا بتوانیم با شرکت‌های بیمه‌ای ارتباط رسمی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت استارت‌آپی "ازکی"،توضیح داد: بیمه مرکزی با معاونت ریاست جمهوری در قسمت فناوری چند جلسه برگزار کرد تا آیین‌نامه برای کارگزاری‌های آنلاین تهیه کردند و شورای‌عالی بیمه آن را تایید کرد که قرار بود این آیین‌نامه از اول سال اجرا شود.

به گفته وی، با وجود آنکه آیین‌نامه کارگزاری‌های آنلاین بیمه ، یک‌سری مشکلات فنی دارد اما در سال 99 به صورت رسمی به عنوان کارگزاری شناخته خواهند شد، هر چند که تا به امروز هم که به عنوان بازاریاب فعالیت کرده‌اند و مشکلی هم نداشته‌اند.

لطیف، در خصوص چالش‌های استارت‌آپ‌های بیمه‌ای، گفت: طبیعی است که هر شرکتی برای شروع با چالش‌هایی روبرو باشد زیرا ساختن یک شرکت استارت‌آپی مانند ازکی کمتر از ساخت یک شرکت بیمه هزینه ندارد و به همان میزان به منابع نیاز دارد.

وی،تصریح کرد که در حال حاضر دولت و بیمه مرکزی به پیشرفت فناوری در صنعت بیمه دید مثبت داشته و تمایل دارند که دسترسی مردم به خدمات بیمه‌ای راحت تر باشد.

مدیرعامل شرکت استارت‌آپی "ازکی"، گفت که سعی در استفاده از فناوری برای ارائه خدمات به مردم و ایجاد ارزش افزوده برای خود دارند و افزود: به عنوان مثال در اپلیکیشن "درمون" این شرایط را فراهم آورده‌ایم تا مردم به راحتی مراکز درمانی که بیمه آنها را تحت پوشش قرار می‌دهد را روی گوگل مپ پیدا کنند.

لطیف، ادامه داد: درصورت توافق با شرکت‌های بیمه‌ای میتوان در اپلیکیشن "درمون" با تعیین کارشناسان این امر، خسارت‌ها را بین 48 تا 72 ساعت پرداخت کنیم.

به اعتقاد وی اولین ارزش افزوده‌ای که استارت‌آپ ازکی ایجاد کرده شفافیت قیمت در بازار است.

مدیرعامل استارت‌آپ ازکی بااشاره به اینکه "رقم فروش این شرکت به عدد قابل توجهی رسیده است"، گفت: در شروع کار روزی 10 تا 15 عدد بیمه‌نامه می‌فروختیم اما در حال حاضر یک رقم ریالی زیادی به صورت روزانه فروش داریم.

به گفته لطیف، در حال حاضر 30 نفر به عنوان نیروی فنی در شرکت ازکی مشغول به فعالیت بوده که همگی جوان،فعال و از دانشگاه‌های معتبر کشور هستند و انگیزه آنها سبب شده که با کیفیت متفاوت از شرکت‌های سنتی فعالیت کنند.

وی،عنوان کرد: در حال حاضر 130 نفر در مجموعه استارت‌آپ ازکی مشغول به کار هستند و تا پنج سال آینده نیروی کار این شرکت به بیش از یک هزار نفر خواهد رسید.

 

ارسال نظر