صندوق تامین خسارت‌های بدنی در چهار استان فعال نیست/ ۸ درصد منابع مالی صندوق از شرکت‌های بیمه‌ای تامین شد

صندوق تامین خسارت‌های بدنی در چهار استان فعال نیست/ ۸ درصد منابع مالی صندوق از شرکت‌های بیمه‌ای تامین شد

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: این صندوق در پنج سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال در مجموع خسارت پرداخت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین، علی جباری روز شنبه در مراسم افتتاح صندوق تامین خسارت‌های بدنی شعبه زنجان افزود: این استان در حال رشد و توسعه اقتصادی بوده و تاسیس این صندوق در آن، نویدبخش توجه به پوشش‌های بیمه‌ای است.

وی تاکید کرد: هیچ فعالیتی بدون امنیت به اهداف خود نمی‌رسد و محصول صنعت بیمه، ایجاد اطمینان و امنیت است.

جباری با اشاره به ماهیت صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: این صندوق، جزو مهمترین طرح‌های تکمیلی مسوولیت مدنی در کشور است و از سال ۴۷ در قوانین کشور آغاز و دامنه آن از سال ۹۵ در دامنه حقوقی کشور، گسترده‌تر شد.

وی با بیان اهمیت صندوق از نگاه حاکمیتی اظهار داشت: نگاه حاکمیت به سرویس‌های اجتماعی در تمام جوامع به صورت ویژه است و با ارائه سرویس‌های بیمه‌ای، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲ تحول بنیادین در صندوق داشتیم، گفت: این صندوق پرداخت و حمایت از قربانیان حوادث رانندگی را به عنوان پشتوانه و تضمین شرکت‌های بیمه، انجام‌می‌دهد و از یک نهاد منفعل به یک صندوق بیمه و سازمان نمونه تبدیل شده است.

جباری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر خدمات ارزنده‌ای توسط صندوق ارائه شده است، گفت: تسهیل‌سازی در بستر ارائه خدمات الکترونیک، کاهش دوره رسیدگی به پرونده‌های خسارت از بیش از سه ماه به کمتر از پنج روز، توانگری و پایداری مالی از این خدمات است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی افزود: ۸ درصد منابع مالی صندوق از شرکت‌های بیمه‌ای تامین شده و علاوه بر آن به‌رغم کسری بودجه، دولت کمک کرده است.

وی با اشاره به توسعه و تامین پوشش‌های بیمه‌ای ثالث با همکاری بیمه مرکزی گفت: در سال ۹۴ شاید ۲۰ درصد خودروها، ۹۹ درصد خودروهای کشاورزی و کارگاهی و ۱۰۰ درصد موتورسیکلت‌ها فاقد بیمه شخص ثالث بودند اما امروز با طرح‌های بخشودگی جرایم بیمه، در خودروها کمتر از سه درصد فاقد بیمه ثالث بوده و کمتر از ۹ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه هستند.

جباری با اشاره به عملکرد صندوق در ارائه خدمات به جامعه هدف، گفت: در پنج سال اخیر بالغ بر ۱۳۳ هزار و ۹۲۰ فقره پرونده در سراسر کشور تشکیل شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی گفت: بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال به مردم خسارت پرداخت شده است که یک هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ بوده است و

در این مدت بالغ بر ۴۴ هزار و ۶۰۸ نفر از زندان آزاد شده و یا از ورود به زندان جلوگیری شده است.

وی با بیان اینکه امروز زندانی بدهکاری دیه حوادث رانندگی در استان زنجان وجود ندارد و از سوی دیگر خسارت و زیان هیچ قربانی بر زمین نمانده است، افزود: در راستای کمک به زندانیان معسر بالغ برچهار هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

جباری تصریح کرد: به‌رغم‌محدودیت‌ منابع، پرداخت ها جدی گرفته شده و هیچ پرونده‌ای بر زمین نمانده است.

وی گفت: سال گذشته بالغ بر ۱۷ هزار کشته، ۳۵۰ هزار مصدوم و ۳۰ هزار نفر به دلیل حوادث رانندگی معلول شده اند و در این مدت ۲۹۴ نفر در استان زنجان بر اثر تصادف کشته و ۶ هزار و ۳۲۸ نفر مصدوم شده اند که این آمار بالایی است.

جباری با بیان اینکه از قوه اجرایی و قضایی انتظار می‌رود در پیشگیری از سوانح به صنعت بیمه کمک کنند، افزود: روزانه ۶۰ راننده به دلیل تصادف راهی زندان‌ می‌شوند هر چند با کمک صندوق آزاد می‌شوند اما پروسه آزادی حدود یک ماه زمان‌بر است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی خاطرنشان کرد: در چهار استان، این صندوق فعال نیست که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

ارسال نظر