اختصاصی چابک‌آنلاین؛

فراوانی حوادث ریلی در یکسال اخیر روند افزایشی نداشت/ تمامی واگن‌ها تحت پوشش بیمه‌ای هستند

فراوانی حوادث ریلی در یکسال اخیر روند افزایشی نداشت/ تمامی واگن‌ها تحت پوشش بیمه‌ای هستند

رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی، با بیان اینکه فراوانی حوادث ریلی در یکسال اخیر روند افزایشی نداشته، گفت: تمامی واگن‌های موجود در شبکه حملو نقل ریلی، تحت پوشش بیمه‌ای قراردارند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "محمد رجبی" در گفت وگو با چابک آنلاین، گفت: تمامی واگن های موجود در کشور تحت پوشش بیمه ای قراردارند و تمامی  خسارت ها براساس ارزیابی های کارشناسی توسط شرکت های بیمه ای پرداخت شده  مگر اینکه مدارک و مستندات کافی وجود نداشته که در آن صورت خسارت پرداخت نمی شود.

وی، ادامه داد: شرکت های بیمه ای توسط مناقصاتی که شرکت های حمل و نقل ریلی برگزار می کنند انتخاب می شوند، واگن ها در حال حاضر تحت پوشش بیمه ای  شرکت های بیمه ای ایران و دانا و چند شرکت بیمه ای دیگر قراردارند.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی، ضمن بیان اینکه شرکت بیمه دانا پوشش بیمه ای داخل واگن ها (بیمه مسئولیت خدمه و مسافران ) را به عهده دارد، افزود: در یکسال اخیر خسارتی که منجر به فوت شده باشد وجود نداشته است.

رجبی تصریح کرد: بیشتر حادثه هایی که اتفاق می افتد در بخش حمل و نقل باری است زمانی که واگن های باری در رابطه با بارگیری وزن استاندارد را رعایت نمی کنند واگن از صف خارج شده که منجر به حادثه می شود.

به گفته وی، همچنین حوادثی همانند برخورد خودرو یا حیواناتی که از روی ریل رد می شوند و حادثه رخ می دهد و خسارت ها توسط شرکت های بیمه ای پرداخت می شود.

رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی ادامه داد: بیشترین آمار خسارت ها مربوط به مسیر تهران- مشهد است که آن هم به دلیل تعداد بیشتر قطارها در این مسیر است وگرنه ریسک حادثه در تمامی مسیرها یکسان است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی (رجاء) درخصوص افزایش تعداد تصادفات ریلی در یکسال اخیرتوضیح داد: تعداد تصادفات در یکسال اخیر زیاد نبوده و همیشه در همین حد بوده و فروانی تعداد حوادث سالانه تقریبا ثابت است.

رجبی با اشاره به بیمه بودن تمامی واگن ها توسط مالکین آنها، بیان کرد: راه آهن هم تمامی واگن ها را بیمه مسئولیت می کند به دلیل اینکه کشنده واگن ها متعلق به راه آهن است و دربیشتر از 85 درصد سوانح، کشنده عامل حادثه است.

 

ارسال نظر