اختصاصی چابک‌آنلاین؛

بخش‌نامه بیمه مرکزی ضرری متوجه شرکت‌های بیمه‌ای نکرد

بخش‌نامه بیمه مرکزی ضرری متوجه شرکت‌های بیمه‌ای نکرد

مدیرعامل شرکت بیمه ما بیان کرد که تمدید خودبه خودی بیمه‌نامه شخص‌ثالث تا ۱۵ اردیبهشت ماه منجر به افزایش مطالبات شرکت‌های بیمه‌ای شده اما ضرری متوجه شرکت‌های بیمه‌ای نشده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بیمه مرکزی در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۸ بخشنامه‌ای صادر کرد با این مضمون که صاحبان خودروهایی که بیمه نامه شخص ثالث آنها در بازه زمانی ۲۱ اسفند تا ۱۵ اردیبهشت منقضی می‌شود می‌توانند از طریق سیستم الکترونیکی بیمه نامه دریافت و وجه حق بیمه را نیز از همان طریق پرداخت کنند.

آن دسته از افرادی که به سیستم الکترونیکی دسترسی نداشتند نیزقرارشد بدون مراجعه به شعب و نمایندگی شرکت‌های بیمه، بیمه نامه برای آنها حتی بدون دریافت حق بیمه تا ۱۵ اردیبهشت ماه صادر شود.

تمام شرکت‌های بیمه موظف شدند بیمه نامه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرویی که در این بازه زمانی منقضی می‌شوند را صادر کنند.

حجت بهاری فردر گفتگو با چابک آنلاین، درخصوص بخش نامه بیمه مرکزی در راستای تصمیمات کرونایی و تمدید بیمه نامه شخص ثالث افراد تا 15 اردیبهشت ماه سالجاری، اظهارکرد: این بخش نامه مقداری مطالبات شرکت های بیمه ای را زیاد کرده اما ضرری متوجه شرکت های بیمه ای نشده، فقط مطالبات باید پیگیری شوند و بیمه گزاران هم حق بیمه خودرا پرداخت کنند.

وی، با اشاره به پیگیری نمایندگان شرکت متبوع خود برای دریافت حق بیمه های انباشت شده، بیان کرد: درست است که مطالبات نسبت به سال گذشته مقداری افزایش یافته ولی در شرایط شیوع ویروس کرونا این گزینه  برای راحتی بیمه گزاران اجرایی شده و بانک ها هم 3ماه اقساط خودرا دریافت نکردند، طبیعی است که با چنین تصمیماتی مطالبات هم افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما تصریح کرد: کرونا سبب کاهش درخواست های بیمه ای شده هرچند که نسبت به سال قبل با رشد روبه رو بوده ایم ولی یکسری از بیمه نامه های قبلی تمدید نشده اند که به دلیل تاثیر کرونا برروی برخی از رشته ای بیمه ای بوده است.

ارسال نظر