اختصاصی چابک‌آنلاین

مردم استان قم استقبال خوبی از بیمه عمر دارند

مردم استان قم استقبال خوبی از بیمه عمر دارند

مدیرکل بیمه ایران در استان قم، به ارتباط مواصلاتی ۱۷ استان کشور با این استان اشاره کرد و گفت: میزان تلفات جاده‌ای و برون شهری در این استان زیاد است که بیشتر این حوادث به علت بی‌احتیاطی ناشی از خواب آلودگی و عدم کنترل وسیله نقلیه و توقف در حاشیه بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، علی قطبی راوندی در گفت‌وگو با چابک آنلاین، در خصوص خسارت سیلاب شدیدی که در اواخر فروردین ماه سالجاری درابتدای جاده قم – اراک اتفاق افتاد، گفت: چند باب مغازه و 4 خودرو دچار خسارت شدند که همه آن‌ها فاقد بیمه‌نامه بودند و در استعلامی که از شرکت‌های بیمه‌ای شده هیچکدام اعلام خسارتی در این زمینه نداشته‌اند.

وی در رابطه با میزان خسارت سیلابی که اواخر فروردین ماه سالجاری در شهر قم رخ داده، بیان کرد: در این حادثه حدود 1200 منزل مسکونی دچار آب گرفتگی شدند اما تنها 10 تا 15 مورد از آنها نزد شرکتهای بیمه ای استان اعلام خسارت کرده اند.

مدیرکل بیمه ایران در استان قم، در خصوص آتش سوزی مجتمع مسکونی سحر که اوایل اسفند ماه سال 98 در شهر قم اتفاق افتاد، توضیح داد: در این حادثه حدود 60خودرو کامل درپارکینگ ساختمان  سوخت اما تنها 10 مورد از آنها دارای پوشش بیمه نامه بدنه بودند.

قطبی با بیان اینکه مجتمع مسکونی سحر شامل 270 واحد مسکونی بود، ادامه داد: از تمام این مجموعه تنها یک بلوک تحت پوشش بیمه  قرار داشت که سهم هر آپارتمان به نسبت حق بیمه پرداختی وپوشش خریداری شده وخسارت وارده پس از کارشناسی نهایی وتعیین خسارت پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بیمه ایران در استان قم، افزود: تعداد دیگری از واحدهای مجتمع مسکونی سحر با توجه به وامی که از بانک مسکن دریافت کرده بودند، 20میلیون تومان خسارت شامل هر واحد شد که تحت پوشش شرکت بیمه آرمان قرار داشت.

قطبی با اشاره به مسئولیت مدیران مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها در برابر حوادث رخ داده، بر لزوم تهیه بیمه نامه های مناسب با قیمت واقعی وپیگیری دولت جهت راه اندازی هرچه سریعتر صندوق خسارت حوادث طبیعی تاکید کرد.

وی عنوان کرد که ضریب نفوذ بیمه در استان قم در سال 97، 2.65 درصد بوده است که در سال 98 این رقم به حدود 2.9 درصد رسیده است.

مدیرکل بیمه ایران در استان قم با اشاره به جلوگیری از میزان خسارتهای غیرواقعی در این استان گفت: صنعت بیمه درحدود20 تا 30 درصد از این مساله زیان می بیند، بنابراین اگر شرکت های بیمه ای بتوانند با اداره ثبت احوال اتصال شبکه ای داشته باشند کمک خوبی در زمینه کاهش خسارتهای غیرواقعی خواهد داشت.

قطبی استقبال مردم استان قم را بیشتر به سمت بیمه نامه اجباری شخص ثالث عنوان کرد و ادامه داد: در رتبه بعدی حدود 12 درصد پرتفوی این استان مربوط به بیمه نامه عمر است و بعد از آن بیمه نامه بدنه و مسئولیت از استقبال خوبی برخوردار هستند.

مدیرکل بیمه ایران در استان قم در پاسخ به سوال خبرنگار چابک آنلاین مبنی براینکه" با توجه به عبور رودخانه قمرود از وسط این شهر و ریسک سیلی که در این شهر وجود دارد و با در نظر گرفتن سیل سال 86 این شهر، میزان استقبال مردم از بیمه نامه آتش سوزی چگونه است؟" گفت: استقبال مردم از بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی باتوجه به اختیاری بودن  در این استان باید افزایش چشمگیری داشته  باشدکه درحال حاضر انتظارت برآورده نشده است.

ارسال نظر