صنعت بیمه در سال ۹۸ به ضریب نفوذ مورد نظر نرسید

صنعت بیمه در سال 98 به ضریب نفوذ مورد نظر نرسید

یک کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: صنعت بیمه برای ارزیابی و تعیین میزان دقیق خسارت باید از ابزارهای نوین و آی‌تی‌محور استفاده کند و ابزارهایی که درحال حاضر برای تعیین خسارت و صدور وجود دارد نظارت پذیر نیستند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، محمود دودانگه در گفت و گو با چابک‌آنلاین یکی از دلایلی که  9 میلیون موتورسیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث در کشوروجود دارد را در کم اهمیت بودن این مسئله برای این قشر از جامعه بیان کرد و گفت: به طوریکه این موضوع برای آنها از اهمیت زیادی برخوردار نیست و آن توانمندی لازم را هم ندارند.

این کارشناس صنعت بیمه تاکید کرد: از دوجنبه باید برروی این موضوع کار شود هم از بعد فرهنگی و هم  نظام نظارتی لازم فراهم شود که راکبین این وسایل نقلیه هم مانند خودروها برای خرید بیمه نامه اجبار پیدا کنند زیرا با کوچکترین ضربه به یک موتورسیکلت ، موتورسوار دچار حادثه می شودکه می تواند برای خودشخص و خانواده اش جبران ناپذیر باشد.

دودانگه در خصوص اینکه با وجود نظارت نهاد ناظر و شرکت های بیمه ای 2 هزار میلیاردتومان خسارت غیرواقعی در زمینه شخص ثالث و بیمه نامه بدنه وجود دارد گفت: عواملی که در این شبکه برای ارزیابی خسارت برای صدور و تعیین میزان خسارت وجوددارد نظارت پذیر نیست .

وی توضیح داد: صنعت بیمه مکانیزم سیستمی و آی تی محور ندارد که بتواند اینگونه نظارت ها را به صورت مطلوب و دقیق و درلحظه انجام دهد درنتیجه امکان ارزیابی خسارت بیش از آن چیزی که رخ داده پیش می آید.

این کارشناس صنعت بیمه ادامه داد: صنعت بیمه برای این موضوع باید از ابزارهای نوین نهایت استفاده را بکند تا خسارتی که وارد شده به صورت واقعی ارزیابی شود و پرداخت لازم انجام شود.

دودانگه در خصوص اینکه سال 98 برای صنعت بیمه چگونه گذشت گفت: واقعیت این است که صنعت بیمه در این سال به انتظاری که قانونگذار از این صنعت داشت نرسید وشکافی مابین انتظار قانونگذار از این صنعت و جایگاه و نفوذی که این صنعت در اقتصاد کشوردارد وجود دارد.

وی افزود: اگرچه صنعت بیمه نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته  ولی  اهالی این صنعت باید در زمینه استفاده از فن آوری آی تی و فن آوریهای روز در زمینه صدور و ارزیابی خسارت و بخش های مختلف بیشتر از گذشته تلاش کنند ضمن اینکه به نیازهای واقعی فعالان اقتصادی و مردم بیشتر از گذشته توجه شود.

این کارشناس صنعت بیمه تصریح کرد: صنعت بیمه تعریف خاص خودرا دارد و اگر نتواند دغدغه مردم و فعالان اقتصادی را پوشش دهد و مدیریت کند طبیعتا نمی تواند به ضریب نفوذی که  در قانون برنامه و سیاست های کلی برای این صنعت در نظر گرفته شده برسد.

دودانگه کفت: تمامی اهالی صنعت بیمه باید تلاش کنند تا در همه ابعاد و زمینه ها خودرا به این ضریب نفوذ برسانند و اگر بخواهند مسیر میانبری را برای تحقق این اهداف در نظر بگیرند این مسیر میانبر استفاده از فن آوریهای روز است.

ارسال نظر