شناسه خبر : 10068

خسارت‌های پرداختی بیمه‌ای استان فارس بیشتر از فروش است

خسارت‌های پرداختی بیمه‌ای استان فارس بیشتر از فروش است

رئیس شعبه شیراز شرکت بیمه ملت، اولین چالش صنعت بیمه را شرایط اقتصادی حاکم بر کشور دانست و افزود: هنگامی که حرکت رو به جلوی اقتصاد آهسته می‌شود به دنبال آن درآمد مردم کاهش یافته و تنها به سمت بیمه‌های اجباری می‌روند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، حمیدرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار چابک‌آنلاین، افزود: شرایط تورمی که از سال 97 بر جامعه حاکم است باعث کاهش درآمدهای مردم شده و تاثیر قابل توجهی نیز بردرآمد شرکت های بیمه گذاشته است که به دنبال آن ممکن است برخی از شرکت های بیمه وارد رقابت های ناسالم شوند.

به گفته وی "در حال حاضر شرکت های بیمه در محاسبه نرخ های فنی خود مسائل تورمی را در نظر نمی گیرند."
رئیس شعبه شیراز شرکت بیمه ملت بیان کرد: بسیاری از صنایع وابسته به قطعات و لوازم یدکی است اما زمانی که با دنیا دادوستد بانکی نداشته باشیم نمی توانیم به راحتی قطعات مورد نیاز را تهیه کنیم و ممکن است که به دنبال آن صنایع به طرف قطعات بی کیفیت و یا استفاده طولانی مدت از قطعات روی  بیاورند که در نهایت تبعات آن دامنگیر صنعت بیمه می شود.
وی گفت: در این 80 سال بیمه گری، فرهنگ سازی بیمه اتفاق نیافتاده است و نیاز است که این فرهنگ سازی از سوی شرکت های بیمه و شبکه فروش انجام شود.
رئیس شعبه شیراز شرکت بیمه ملت با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در کشورهای هم ردیف با ایران، گفت: برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور باید شبکه فروش را توانمند کرد تا روابط عمومی قوی و دانش بیمه ای داشته باشند تا بتوانند خلاء اتفاق افتاده را پر کنند.
دهقان عنوان کرد: سهم حق بیمه استان فارس در سال 97 نسبت به کل کشور 4.3 درصد بوده است اما سهم خسارت پرداختی در همان سال 4.6 بوده است یعنی خسارت های این استان 0.3 بیشتر از فروش بوده است، و به نظر می رسد. که اگر اوضاع و احوال تورمی ادامه پیدا کند سهم خسارت ها از 4.6 هم عبور کند.
وی اذعان داشت: در این بین نکته قابل توجه این است که به دلیل مسائل تورمی هرساله یک مقدار افزایش قیمت در حق بیمه ها هست که ناشی از تورم بوده و اسم آن رشد نیست.
رئیس شعبه شیراز شرکت بیمه ملت ادامه داد: از سوی دیگر در بودجه ای که دولت تقدیم به مجلس کرده است در بخش عمرانی عدد بسیار کوچک است که این مساله در بیمه نامه های مهندسی تاثیر گذار خواهد بود یعنی سال آینده در عمل رشد چندانی در بیمه های مهندسی نخواهیم داشت زیرا کار عمرانی اتفاق نمی افتد که بخواهند آن را بیمه کنند  مگر همان کارهای نیمه تمام که بودجه ای برای تکمیل به آنها برسد.
دهقان تصریح کرد: حدود 8 سال است که بیمه های زندگی در استان فارس با اقبال خوبی روبرو است، البته دو شرکت بیمه در این زمینه فعالیت خوبی دارند و حرفه ای تربیت شده اند اما توجه مردم به بیمه نامه های حریق کم است و چون حق بیمه آن هم پایین است می توان روی آن کار کرد.
ارسال نظر