شناسه خبر : 10007

۹۹درصد غرامت کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شده است

۹۹درصد غرامت کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شده است

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۹۹ درصد غرامت کشاورزان استان در سال زراعی ۹۷-۹۸ پرداخت شده است.

به گزارش چابک آنلاین، محمود رضا فرزانه با بیان این مطلب گفت: بر این اساس از محل صندوق بیمه کشاورزی تاکنون ۳۳۷ میلیارد ریال غرامت در وجه ۴۲ هزار و ۷۰۴ نفر از کشاورزان استان بابت خسارات سال زراعی ۹۸-۹۷ پرداخت شده است.

وی بیان کرد: حدود یک درصد غرامت سال زراعی گذشته کشاورزان خسارت دیده استان که حدود سه میلیارد ریال است نیز هم اکنون در مسیر پرداخت قرار دارد و حداکثر تا اواسط اسفند ماه پرداخت می‌شود.

وی اظهارداشت:در سال زراعی جاری نیز با توجه به اینکه از زمان مهر ماه و آغاز سال زراعی کشت محصولات آغاز شده، روند پوشش بیمه در بخش باغ و زراعت هنوز هم ادامه دارد.

مدیرگروه خدمات بیمه بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: در بخش دام و طیور نیز در سال زراعی جاری پرداخت حدود سه میلیارد ریال غرامت به تولیدکنندگان در این بخش انجام شده است.

فرزانه بیان کرد: خوشبختانه با توجه ویژه دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، غرامت کشاورزان و تولیدکنندگان دام و طیور به صورت روان و با کمترین وقفه پرداخت می‌شود.

وی اظهارداشت: بنابراین در حال حاضر وضعیت اعتباری صندوق بیمه محصولات کشاورزی مطلوب ارزیابی می‌شود و به کشاورزان توصیه داریم تا با اعتماد و آسودگی خاطر نسبت به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی ۱۳ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان است. ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند. حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است. سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر