خسارت آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران پرداخت شد

خسارت آتش‌سوزی پالایشگاه نفت تهران پرداخت شد

بیمه ایران اعلام کرد که بیش از ۹۰ میلیارد تومان بابت خسارت آتش‌سوزی، به شرکت پالایش نفت تهران پرداخت کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  در دوازدهم خردادماه ۱۴۰۰ ‎ پالایشگاه نفت تهران، به دلیل نشت یکی از مخازن ضایعات نفتی درگیر آتش‌سوزی گسترده‌ای شد.

در آن زمان  بیمه ایران درباره تعیین خسارت وارده و پرداخت آن اعلام کرد  که مسئولیت بر عهده بیمه ایران به عنوان لیدر قرار دارد؛ به طوری که این شرکت، خسارت را پرداخت و در ادامه سایر بیمه‌ها مبالغ را به بیمه ایران می پردازند.

بر این اساس، بیمه ایران، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که ۹۰ میلیارد تومان به عنوان کل خسارت این آتش سوزی پرداخت کرده است.

احمد صفرزاده- معاون فنی بیمه ایران- در این مورد با بیان اینکه به محض اعلام خسارت از سوی بیمه‌گذار و پس از مهار کامل آتش‌سوزی، بیمه ایران  ضمن حضور در محل حادثه، جهت تسریع در روند رسیدگی و خسارت شرکت پالایش نفت تهران اقدام کرد توضیح داد: در سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" شرکت سهامی بیمه ایران و شرکت‌های بیمه عضو کنسرسیوم بیمه‌های انرژی شامل بیمه (آسیا، البرز، پارسیان، دانا، سینا، سامان، کارآفرین، کوثر، معلم، ملت، میهن، نوین، تجارت نو، تعاون) از تولیدات و سرمایه‌های ملی کشور حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

طبق اعلام بیمه ایران شرکت پالایش نفت تهران با ظرفیت پالایش ۲۵۰ هزار بشکه در روز در حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد انرژی کشور و ۴۰ تا ۵۰ درصد سوخت هوایی را تولید می‌کند.

ارسال نظر