شناسه خبر : 31670

برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند

برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، صادق ستاری فرد در حاشیه نشست با مدیران شهرستان بناب گفت: پیش بینی شده است آزمون استخدامی حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز ۲۶ اسفند برگزار شود و فرآیند مصاحبه و گزینش در سال بعد خواهد بود که اگر به هر علتی آزمون برگزار نشود در سال بعد در اولین فرصت برگزار خواهیم کرد.   

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و بحران بازنشستگی در آموزش و پرورش افزود: مامور و مکلف به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان هستیم و از طرفی طی اتفاقات خوبی که صورت گرفت ۴۲۰ هزار متر مربع فضای آموزشی و پرورشی و خوابگاهی در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت که منبع اصلی و مکان اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص آموزش و پرورش بهسازی شد.

ستاری فرد با بیان اینکه نیاز ما برای سال آینده بیش از خروجی دانشگاه فرهنگیان است و حدود ۸۰ هزار معلم بازنشسته و مشمول بازنشستگی داریم که احتمالا حدود ۶۵ هزار نفر از آن‌ها بازنشسته خواهند شد، افزود: برای جایگزینی این نیرو‌ها علاوه بر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، از ظرفیت آزمون استخدامی نیز استفاده خواهیم کرد که رایزنی‌ها، گفتگو‌ها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور داشته‌ایم که برای امسال به منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری‌های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود.


وی گفت: برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود ۲۵ هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده ۲۸ با اصلاح شریط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و ساز و کار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش شوند.

وی ضمن دعوت از جوانان علاقه مند و دغدغه‌مند در حوزه تعلیم و تربیت برای ثبت نام در آزمون گفت: گروه‌های مجاز به شرکت در آزمون سه گروهند که گروه اول دانش آموختگان دانشگاهی در مقطع کارشناسی و ارشد و دانش اموختگان دکترا با مدرک کارشناسی ارشد مجاز به شرکت هستند.

ستاری فرد افزود: گروه دوم همکاران فرهنگی هستند که به صورت غیررسمی در آموزش و پرورش در حال خدمت هستند که شامل نیرو‌های خرید خدمات، حق التدریس و نیرو‌های نهضت است و گروه سوم طلاب حوزه علمیه اند.
معاون وزیر افزود: بعد از فرایند رقابتی نسبت به شناسایی نیرو‌های متعهد برای وررد به سیستم تعلیم تربیت برای مهر سال ۱۴۰۲ اقدام می‌شود.
ستاری فرد تاکید کرد: برای داوطلبانی که سابقه فعالیت تربیتی، فرهنگی و آموزشی داشته باشند امتیازاتی پیش بینی شده است و ارزیابی تکمیلی به صورت شفاف در آگهی استخدامی اعلام می‌شود.
وی گفت: تمام تلاش این بوده که داوطلبان سردرگم نشوند و منابع و مفاد آزمون در دفترچه و سامانه ثبت نام اعلام می‌شود تا داوطلبان تا زمان آزمون به آمادگی برسند.

سقف سنی پیش بینی شده ۴۰ سال تمام است و با توجه به مصوبه ۸۳۳ شورای انقلاب فرهنگی، زمان همکاری با نهاد‌های دولتی از سقف سنی کسر خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدرسی‌ها گفت: منتظر ابلاغ برخی استان‌ها هستیم که حدود ۸۰ درصد ابلاغ‌ها صادر شد و طی چند روز آینده با به سرانجام رسیدن صدور ابلاغ‌ها از طریق رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت‌های حق التدریس همکاران اقدام می کنیم.

ارسال نظر