شناسه خبر : 31591

خانه‌تکانی شروع شد؛ مصرف آب تهران رکورد زد

خانه‌تکانی شروع شد؛ مصرف آب تهران رکورد زد

میزان مصرف آب تهران در شبانه‌روز گذشته بار دیگر از مرز سه میلیارد لیتر گذشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و آغاز سنت خانه‌تکانی، مصرف آب در تهران از روز پنجشنبه به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

در روز پنجشنبه، مصرف لحظه‌ای آب در تهران از ۴۶هزار لیتر گذر کرد که این رقم معادل مصرف لحظه‌ای تابستان است.

طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب تهران، در شرایطی که منابع آبی سدهای تهران در پایین‌ترین میزان خود قرار دارند، این حجم مصرف می‌تواند پایداری تامین آب تهران را با چالش‌های جدی مواجه کند.

بارش‌های اخیر تهران که اغلب به صورت برف بوده است، هنوز آوردی برای دریاچه سدهای تهران نداشته است و هم‌چنان دایر آب تهران در شرایط شکننده قرار دارد.

شرکت آب و فاضلاب استان تهران از همه شهروندان درخواست کرده است که در انجام سنت پسندیده خانه‌تکانی با به‌کارگیری شیوه‌های مدیریت مصرف آب و توجه به وضعیت منابع آبی استان تهران این شرکت را در تامین پایدار آب شرب مشترکان یاری دهند.

هم‌چنین این شرکت راهکارهایی را برای مدیریت مصرف آب به شهروندان در ایام خانه‌تکانی توصیه می‌کند، هنگام خانه‌تکانی، شستن پرده، پتو و فرش‌ها را به خشک‌شویی و قالی‌شویی بسپارید تا از آب تصفیه شده و شرب استفاده نشود.

با استفاده کامل از ظرفیت ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی و واگذاری شستن فرش‌ها به مراکز قالی‌شویی می‌توان خانه‌تکانی بدون هدررفتن آب انجام داد.

در شست‌وشوی در و پنجره‌ها هنگام خانه‌تکانی، نکات مدیریت مصرف آب را رعایت کنیم.

به منظور ارائه خدمات پایدار آبرسانی، تقاضا می‌شود خانه تکانی را به روزهای پایانی سال موکول نکنید.

با توجه به سنت خانه‌تکانی در روزهای پایانی سال و کمبود منابع آبی، ضمن کاهش ۱۰درصدی از مصارف غیرضروری پرهیز کنیم.

ارسال نظر