شناسه خبر : 30902

راهکارهای کوتاه‌مدت مشکل تامین آب تهران را برطرف نمی کند

راهکارهای کوتاه‌مدت مشکل تامین آب تهران را برطرف نمی کند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هوشمندسازی سامانه‌ها و تاسیسات را از نقاط قوت صنعت آب و فاضلاب کشور برشمرد و گفت: این موضوع راهگشا و یاری‌رسان ما در شرایط دشوار و بحران‌ها خواهد بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، اتابک جعفری در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران، مجموعه آبفای استان تهران را دست راست و مغز متفکر صنعت آب و فاضلاب کشور دانست و افزود: امسال بحران‌های بزرگی را در شهرهای یزد، همدان و شهرکرد پشت سر گذاشتیم و اگر آبفای استان تهران نبود، عبور از این بحران‌ها دشوار بود.

جعفری با اشاره به حساسیت، گستردگی و جمعیت بالای استان تهران خاطرنشان کرد: مشکلی که امروز با آن دست به گریبانیم، فقدان پروژه‌های جایگزین و پدافندی در استان است که به اعتباری افزون بر 10 هزار میلیارد در سال نیاز دارد.

وی با اشاره به اقدامات سریع آبفای استان تهران در تامین آب این استان در تابستان و پاییز امسال گفت: با راهکارهای کوتاه‌مدت مشکل تامین آب تهران برطرف نخواهد شد و نیازمند پروژه‌های اضطراری جایگزین برای این کلان‌شهر هستیم.

جعفری افزود: تابستان گرمی که برای ایران به عنوان یک تهدید پیش‌بینی شده بود، برای ما به یک فرصت بدل شد و اکنون با تکیه بر توان بالای مجموعه آب و فاضلاب در سراسر کشور به‌ویژه نیروی انسانی متفکر و پرتلاش با افتخار توانستیم از تنش آبی تابستان 1401 عبور کنیم.

وی هوشمندسازی سامانه‌ها و تاسیسات را از نقاط قوت صنعت آب و فاضلاب کشور برشمرد و گفت: این موضوع راهگشا و یاری‌رسان ما در شرایط دشوار و بحران‌ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه مدیریت و بهینه‌کردن مصرف یکی از وظایف اساسی شرکت‌های آب و فاضلاب است، افزود: اقدامات سازنده‌ای در این حوزه در استان تهران انجام شده است که طبعا انتظار داریم مدیریت جدید توسعه‌دهنده این مسیر باشد. 

ارسال نظر