اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور در سال های گذشته ۱۰ درصد کم شده است

سهم سی ان جی در سبد سوخت کشور در سال های گذشته 10 درصد کم شده است

سید کاظم عزیزی، معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور:

چابک آنلاین، زهرا نامداری، در قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت حمل و نقل سوخت تکالیفی به دولت محول شده تابتواند مدیریت بهینه مصرف سوخت را داشته باشد. 

یکی از تکالیف محول شده این بود که دولت بتواند  تنوع سازی را در حوزه سبد سوخت مصرفی حمل و نقل کشور رقم بزند ودر نهایت این اتفاق رقم خورد .

بااضافه شدن سی ان جی به سبد سوخت کشور و طبق تکالیفی که دولت داشت 25 درصد از سوخت مصرفی بخش حمل و نقل سبک کشور باید به سی ان اجی اختصاص پیدا می کرد و سوخت کشور در حوزه حمل و نقل سبک کشور از 75 درصد بنزین و 25 درصد سی ان جی تشکیل می شد.

در سالهای اخیر این ترکیب 75 درصد بنزین 25 درصد سی ان جی متاسفانه به نفع بنزین تغییر پیدا کرده و سهم بنزین 85 درصد و سهم سی ان جی 15 درصد شده که این یعنی اینکه در دولت قبل نسبت به کاهش سهم بنزین در سبد سوخت بخش حمل و نقل کشور ناموفق  بوده اند.

علاوه بر اینکه باید حوزه ی سی ان جی را در سبد سوخت حفظ می کردیم و باید خودروهای برقی و هیبریدی را هم به تدریج وارد چرخه حمل و نقل کشور می کردیم که این اتفاق  رخ نداد تا اینکه سال گذشته یکی از سیاست های  دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت این شد که خودروهای برقی هم به تدریج وارد چرخه حمل و نقل کشور شوند.

 

حجم ویدیو: 22.69M | مدت زمان ویدیو: 00:02:22 دانلود ویدیو
ارسال نظر