ذخایر آبی ایتالیا در سال ۲۰۲۲ به پایین‌ترین حد خود رسید

ذخایر آبی ایتالیا در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسید

آمارهای موسسه ملی آمار ایتالیا امروز نشان داد منابع آبی در دسترس این کشور در سال ۲۰۲۲ به علت افزایش دما و بارندگی کم‌تر از میانگین ۳۰ ساله، به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، آمارهای موسسه ملی آمار ایتالیا (ISTAT) امروز نشان داد، منابع آبی در دسترس این کشور در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسیده، زیرا ترکیبی از افزایش دما و بارندگی کمتر، ذخایر آبی جدید را در مقایسه با میانگین 30 سال گذشته به نصف رسانده است.

بنا بر اعلام این موسسه، خشکسالی سال گذشته، در تولید روغن زیتون ایتالیا را اختلال ایجاد کرده و میزان آن را به پایین‌ترین سطح از سال 1990 کاهش داده است.

ایستات در گزارش سالانه خود اعلام کرد،کل ذخایر آب «تقریبا 50 درصد کمتر» از میانگین سالانه آن در سال‌های 1991 تا 2020 است؛ در این بازه میانگین ذخایر آب 133 میلیارد متر مکعب بوده است.

دوره‌های خشکسالی به میزان زیادی در ایتالیا رایج است اما تغییرات آب و هوایی ناشی از دستکاری‌های بشر و افزایش تقاضا برای آب، حج ذخایر آب در جهان را کاهش داده است.

ایستاتاعلام کرد، در ادامه یک روند مستمر رو به افزایش در 70 سال گذشته، حدود 20 درصد این کشور در سال 2022 تحت تاثیر خشکسالی شدید بوده است.

فرانچسکو لولوبریجیدا، وزیر کشاورزی ایتالیا در ماه می به رویترز گفت، کشورش باید خود را با واقعیت تطبیق دهد، زیرا خشکسالی یک وضعیت اضطراری (یکباره) نیست.

لولوبریجیدا افزود، ایتالیا باید آبگیرهای بیشتری برای ذخیر آب باران بسازد، نشتی شبکه‌های آب را فورا اصلاح کند، سدها را تعمیر کند و حذف محصولات کشاورزی سنتی که آب بسیار مصرف‌ می‌کنند از مناطق به شدت خشک را در نظر بگیرد.

زیرساخت‌های قدیمی و لوله‌های دارای نشتی، این وضعیت فاجعه‌بار را تشدید می‌کند، به طوری که بسیاری از آب‌های با ارزش قبل از رسیدن به شیرهای آب وارد فاضلاب می‌شوند و به هدر می‌روند.

 

ارسال نظر