شناسه خبر : 22126

فروشندگان مسکن در تهران از قیمت‌های قبلی عقب نشستند

فروشندگان مسکن در تهران از قیمت‌های قبلی عقب نشستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران محاسبه قیمت ویلاهای لوکسِ منطقه یک در معدل‌گیری قیمت‌ مسکن در تهران را اشتباه دانست و گفت: خانه گران نشده است و در شرایط رکود غیرتورمی به سر می‌برد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «مصطفی قلی‌خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره وضعیت قیمت ملک در مناطق مختلف پایتخت که گزارش آن هر ماه از طریق بنگاه‌های املاکی به اتحادیه اعلام می‌شود، گفت: باز هم اعلام می‌کنیم سوداگران نمی‌خواهند شوک‌های مثبت به بازار مِلک کار خود را درست انجام دهد و در میان اخبار مثبت کاهش تورم در بخش مسکن، خبر از گرانی خانه می‌دهند؛ گرانی مسکن برای این گروه‌ها و نهادها درآمدزا است، اما اتحادیه املاک معتقد است اکنون قدرت چانه زنی خریداران افزایش یافته و بازار به سمت کاهش قیمت و به نفع خریداران است. اکنون مشتری به راحتی می‌تواند از فروشنده تخفیف بگیرد.

وی ادامه داد: در مناطق یک تهران و منطقه لواسان که با افزایش لوکس سازی و خانه‌های گران مواجه هستیم، قیمت‌ها رو به افزایش است اما این وضعیت در سایر مناطق تهران وجود ندارد. 

به اعتقاد قلی خسروی ورود آمار قیمت خانه‌های لوکس منطقه یک تهران و لواسان که در آمار بانک مرکزی لحاظ شده است، باعث تاثیر زیادی در کل معدل قیمت‌ها می‌گذارد.

وی گفت: بازار مسکن در شرایط رکود غیرتورمی به سر می‌برد و اگر نهادی خبر از گرانی خانه می‌دهد به دلیل تاثیر ورود قیمت ویلاهای لوکس منطقه یک در معدل گیری نهایی است. این درحالی است که خانه در چندین منطقه تهران از جمله مناطق ۱۸ و ۱۰ پایتخت زیر ۱۸ میلیون تومان به فروش می‌رود.

قلی خسروی ادامه داد:حذف منطقه یک از معدل گیری قیمت مسکن باعث خواهد شد که گزارش بانک مرکزی به واقعیت موجود نزدیک شود. اتحادیه املاک پیشنهاد می‌دهد که بانک مرکزی از برگزاری جلسات مشترک با اتحادیه املاک امتناع نکند و با ارایه گزارش‌ها سیگنال گرانی به بازار مسکن ندهد.

به اعتقاد رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، قیمت‌ها هم‌چنان مثل سه ماه گذشته و بدون تغییر است و حتی فروشندگان مایل به تخفیف بیشتر هستند.

ارسال نظر