شناسه خبر : 49759

هشدار طغیان رودخانه‌ها در این استان ها

هشدار طغیان رودخانه‌ها در این استان ها

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور، گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم و مسافران این استان‌ها از نزدیک‌شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از شرکت مدیریت منابع آب ایران، فیروز قاسم‌زاده افزود: باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی افزود: بر این اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور ادامه داد: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به طور عمده عبارت‌اند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و باتوجه‌به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هم‌وطنان در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

ارسال نظر