شناسه خبر : 28871

بهترین راهکار در شرایط هشدار آلودگی هوا ماندن در منزل است

بهترین راهکار در شرایط هشدار آلودگی هوا ماندن در منزل است

یک فوق تخصص ریه در ارتباط با افرادی که آسیب پذیری بیشتری در روزهای آلودگی هوا دارند، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، فاطمه عابدینی گفت: کودکان زیر ۶ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال و مبتلایان به بیماری‌های مزمن (قلبی، ریوی، کلیوی و کبدی)، از جمله افرادی هستند که از آسیب پذیری بیشتری در روزهای آلودگی هوا برخوردارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که انتقال عفونت‌های تنفسی در زمان آلودگی هوا افزایش می‌یابد، تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی و جمعی، شستن مکرر دست‌ها، استفاده از دستمال موقع عطسه و سرفه، خوردن مایعات کافی، از جمله راهکارهای مؤثر در مقابله با آلودگی هوا و جلوگیری از انتقال عفونت‌های تنفسی است.

عابدینی، مصرف غذاهای سالم سبزی‌ها و میوه‌های تازه، خوردن یک تا دو لیوان شیر روزانه، کاهش استرس و استراحت کافی را برای افزایش ایمنی بدن افراد ضروری عنوان کرد و گفت: گیجی، خستگی، سردرد، سوزش چشم و بینی و حلق، بی حوصلگی از علائم مسمومیت ناشی از آلودگی هوا است.

این فوق تخصص ریه ادامه داد: افراد در صورت بروز تنگی نفس شدید، گیجی یا خستگی شدید هر چه سریع‌تر به نزدیک ترین مرکز درمانی و اورژانس مراجعه کنند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام شود.

وی، بهترین راهکار در شرایط هشدار آلودگی هوا را ماندن در منزل عنوان کرد و افزود: افراد از هر گونه فعالیت فیزیکی و ورزش در فضای بیرون از منزل اجتناب کرده و حتی در محیط‌های بسته نیز فعالیت خود را کاهش دهند.

عابدینی از بیماران مزمن تنفسی خواست که در شرایط آلودگی هوا حتماً داروهای خود را به موقع استفاده کنند تا دچار حملات تنفسی نشوند.

این فوق تخصص ریه خاطرنشان کرد: در این شرایط وضعیت برای کودکان خطرناک است و خروج آنها از منزل ممنوع است و تمامی افراد سعی کنند از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کنند.

ارسال نظر