شناسه خبر : 33727

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده به بیمه شدگان تأمین اجتماعی اضافه شده است

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده به بیمه شدگان تأمین اجتماعی اضافه شده است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در طول فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید به بیمه شدگان اضافه شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سید صولت مرتضوی، پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت صادق الوعده است و در حوزه اشتغال که اساسا راهبری و نخ تسبیح آن، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، آنچه ریاست جمهوری درخصوص ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی وعده داده بودند، محقق شده است.

وی با بیان اینکه این فرصت های شغلی ایجاد شده به شیوه های مختلف قابلیت صحت سنجی پیدا کرده افزود: طبق گزارش های مختلفی که از مراکز سنجش و آمارگیری از جمله موسسه پژوهشی صندوق تأمین اجتماعی ارائه شده، در طول دوران فعالیت دولت سیزدهم نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار بیمه شده جدید به بیمه شدگان اضافه شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سال گذشته تعداد قابل توجهی نیز بازنشسته شده اند، تصریح کرد: بازنشسته شدن این تعداد افراد، اجازه نداده است که ضریب پشتیبانی سیر نزولی طی کند و خوشبختانه ضریب پشتیبانی صندوق تأمین اجتماعی تقریبا مثبت است.

مرتضوی ادامه داد: حسب دستور ریاست جمهوری در حوزه بنگاه های نیمه فعال و راکد و رسالت دستگاه هایی اجرایی در بخش خصوصی و دولتی و عمومی؛ اصل بر شکوفایی و راه اندازی و رونق تولید است و دستورالعمل هایی نیز در این رابطه صادر شده است.

اگر یک واحدی بدهکار است یا نیاز به سرمایه در گردش یا مشکلات تأمین اجتماعی و ... دارد باید مشکلات رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد قابل توجهی از این واحدها در سطح کشور فعال تر و راه اندازی شده اند و طرح های فراوانی در شرف اجراست.

 

ارسال نظر